dragonbiffar



DRAGONBIFFAR...4  PERS


500 gram fläskfärs eller blandfärs
1 1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
1-2 tsk söndersmulad dragon
2 1/2 msk potatismjöl
2 äggulor
1msk margarin el smör


Till såsen:

2 dl vatten
3 dl vispgrädde
2-3 msk vetemjöl
salt
socker
svartpeppar
dragon

Gör så här:

blanda färsen med salt peppar o söndersmulad dragon
rör ner potatismjölet och äggulorna och forma till små biffar
stek biffarna i matfettet 2-3 min på var sida eller tills de är genomstekta
lägg upp biffarna på ett fat eller en form
vispa ur stekpannan med vatten och späd med grädden
gör en redning på lite vatten och mjöl och häll i till lagom tjock konsistens
smaksätt såsen efter smak med salt, peppar, socker och dragon och
häll sen såsen över biffarna.

servera med potatis, inlagd gurka, röd/svart  vinbärsgele och tomatklyftor




Jättegott var det och jag gillar dragonsåsen..den kan man helt enkelt
slicka i sig!
kommer att göra detta fler gånger!

PROVA GÄRNA!

Kommentarer
Postat av: Frida

Det ser mumsigt ut....men what the heck is dragon? Hold on...let me check the dictionary...tarragon...wow...men det har jag vaxande i min herb garden ju..."skrattar"...har alltid undrat vad man skall anvanda det till...tack for det Annette!



Klockan ar har nu 12.29 PM...jag tror den ar 21.29 hos er. "skratt"

2009-08-11 @ 21:31:37
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0