dragonfisk!!

Idag har jag gjort en himmla god maträtt...så sällan man äter fisk..men så hittade jag detta recept och det var *super*
Dock använde jag en aning för mycket citron.
så nästa gång blir det liiiite mindre av den varan *L*

DRAGONFISK 4 PERS


1 fruset fiskblock 400 gr..torsk ,sej eller hoki  ( jag använde pandulius) eller va det heter?
saften av en halv citron
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk torkad dragon (jag använde mycket mer eftersom jag älskar dragon)
1 liten burk creme fraiche
1 msk vetemjöl
2 msk vatten eller mjölk


GÖR SÅ HÄR:


Halvtina blocket och skär det i centimeter breda skivor, lägg bitarna i smörad ugnsform
salta och peppra och strö över dragon
pressa över citronspad

vispa ihop mjöl och mjölk och blanda ner det i creme fraichen

bre blandningen över fisken

grädda i ugn i 225 grader i ca 20-30 min

servera med kokt potatis och grönsaker



det var jättegott....dock hade jag lite för mycket citronvätska i...men man lär av sina missar!!

Kommentarer
Postat av: jennifer

haha nja hon har tröttnat på att tjata nu för hon vet att jag ändå inte städar förens jag får en kick ;)

jag är ju nästan aldrig hemma så =)

2009-08-14 @ 23:44:43
URL: http://trejj.blogg.se/
Postat av: Frida

Mmmmmmums! Jag alskar fisk. Ser jattegott ut. Skall prova.



Trevlig helg pa dig!

2009-08-15 @ 07:07:31
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0