invasion av småkryp.



Dom är ju bara för JOBBIGA dom små ettriga
BANANFLUGORNA!

Var kommer dom ifrån egentligen?
För 2 år sen hade jag problem med dom och nu har
dom börjat dyka upp igen!!
JAG BLIR TOSSIG
på dom små krypen.

Dom säger att det är invasion på nyckelpigor detta året
men det är ta mig tusan invasion på bananflugor oxå!

Mina bananflugor här hemma befinner sig mest omkring köksvasken
kommer de från avloppet tro??? för jag menar jag har inte en enda banan
hemma och har inte haft bananer på besök på ganska länge nu,
 så då kan man väl inte skylla på den goda frukten heller??

Jag har ju insktsmedel som jag sprutat på dom men dom tycks komma
tillbaka ändå och dom bara förökar sig hela tiden .
finns det nåt annat knep man kan göra så att man kan
bli av med dessa ettriga flugor???

GE MIG GÄRNA ETT TIPS I SÅNA FALL




Kommentarer
Postat av: anne

kommer dem inte typ till sopor & sånt med? kolla det..

2009-08-08 @ 21:16:41
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hett vatten i vasken kan hjälpa. Dessutom kan du sätta ut glas lite här i var i köket med äppelcidervinäger och några droppar vatten.

Flugorna dras till vinägern och diskmedlet tar bort ytspänningen så de druknar.

2009-08-08 @ 21:18:12
URL: http://lottaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vi hade en invasion av fruitflies...kom fram till att de kom fran avloppet i var dusch....som vi ej anvant pa lange...



Min hubby tog en hel flaska klorin...och oste ner det...gud vad det stank...men det gjorde tricket.



Good luck!

2009-08-09 @ 00:19:43
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0