att bara flyta med strömmen kan va skönt...

Middagen är klar och alla är mätta och belåtna utom jag
tappade nämligen aptiten när jag stod och fixade middagen
vet inte varför...kanske för varmt? kanske mättad utav doften, kanske lite
stressad och jäktad av att behöva laga middag när man jobbat en hel dag
och andra folk här hemma bara går och *typ* driver och *flyter* med.
jaja..i alla fall så känner jag mig inte hungrig längre, så jag sparar och tar
med till jobbet imorrn istället!

Idag blev det köttfärslimpa i form



rå köttfärstlimpa i formen *L*


4 pers

400 gram köttfärs (jag föredrar blandfärs) men går nog lika bra med fläskfärs
1 påse fransk löksoppa
3 dl gräddfil eller kesella
2 ägg


så här gör man


blanda löksoppapulveret, äggen och gräddfilen
blanda ner färsen
bred ut färsröran i en ugnsfast smörad form
sätt in i ugn 200 gr i 20-30 min

servera med potatis,sås,grönsaker och lingonsylt.

GOTT O ENKELT




Kommentarer
Postat av: jennie

sv: Precis min åsikt också! Man borde nästan införskaffa "körkort" för att få köpa hund! Alla hundar är ju bara små valpar från början, det är ju vi människor som gör dom till vad dom är.



Hihi, den första bilden såg nästan ut som ett badkar fyllt med nåt när jag kollade snabbt :)

2009-08-09 @ 19:56:05
URL: http://jempsss.blogg.se/
Postat av: Nadia

hahah aah visst ser de :D

2009-08-09 @ 20:07:44
URL: http://naadiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0