är du rädd för åska?

Ojjj...vad det började åska och dundra och regna för en stund sen



jag gillar inte alls åska, kommer ihåg när jag var en liten flicka, då sprang jag alltid in i min mammas o pappas
sovrum och gömde mig under täcket och stannade där tills åskan hade försvunnit!

När jag sen kom upp i tonåren och mina föräldrar åkte till stugan o jag ville vara ensam hemma så hände det
ju även då att det började åska, då blev det toaletten som jag gömde mig på, vår toalett var utan fönster så där
la man ju inte direkt märke till *blixtrarna* för det är dom som är läskiga tycker jag fortfarande idag!

Och jag kommer så väl ihåg just en natt det började åska, ( oftast är det ju på kvällar och nätter )
jag satt där på toaletten och väntade o väntade o väntade på att det nån gång skulle sluta, men när det väl verkade som att det skulle sluta så började det igen!
Tröttare och tröttare blev jag o jag minns att jag skulle upp och jobba på mitt sommarjobb dagen efter...så till slut blev det bara så att jag asade mig in i mitt tonårsrum och hämtade täcke och kudde och gick in på toaletten igen o la mig där på golvet *L*
Till slut lyckades jag somna där på golvet .

Som vuxen lyckades jag föra över min rädsla för åska på min f.d hund Donna, Varje gång det åskade så blev hon helt darrig och rödögd och hon gjorde allt för att gå in på toaletten.

Konstigt egentligen att ett djur kan bete sig så som en människa i vissa situationer!

Jag gillar fortfarande inte åska men har ändå lärt mig behärska det lite, i alla fall när man är vaken, det är annat om jag vaknar mitt i natten av att det åskar o blixtrar..då springer jag gärna in på toa och sätter mig tills allt är över!

Och varför är det alltid när det är mörkt ute som det ska börja??? lite märkligt tycker jag..för visst åskar det sällan på dagen?

Är du rädd för åska?

Kommentarer
Postat av: Anders

Tack, vi har haft henne i drygt fyra år, hon är charmig på sitt sätt :)



Åska är fascinerande, jag var jätte rädd när jag var yngre men nu mer har jag väldig respekt samtidigt som man tycker det är lite spännande. Vi har bara haft åska när det varit dag, vad jag hört och sett här denna sommaren men det är nästan som det är natt för det blir så mörkt fast klockan är fyra på eftermiddagen. Sen tror jag djur är som vi fast smartare tror jag :)



//Anders

2009-08-03 @ 22:00:27
URL: http://zebben.eak.nu
Postat av: Jayne

Oj...du låter som min son V... han är verkligen "rädd" för åska och blixtar. Men han blir bättre och bättre på att fixa det..så länge han är inne. Själv är jag inte rädd... kan tycka det är lite otäckt om man är ute men..inte annars.



Luke var snyggast.. men jag fick inte tycka samma som syrran... hon skulle ha alla bilder på Luke..så jag fick liksom ta Josh...ngt som hon idag förnekar... hi hi hi hi ..tror jag.

2009-08-03 @ 22:04:39
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0