kasslerfavorit

Igår orkade jag inte skriva, jag var helt slut i hela kroppen..kom bara hem och lagade middag och sen somnade jag på soffan och sov där tills det var dags att gå upp i sängen för att lägga sig.
Måste bara dela med mig av ett gott recept som jag gjorde igår och som var väldigt lättlagat, kommer att laga detta fler gånger eftersom det var så gott. passade utmärkt en vardag när man inte orkar stå vid spisen hela kvällen.


Kasslergryta 4 pers

ingrediensser:

500 gram kassler

50 gram smör

2-3 tsk curry

2-3 klyftor pressad vitlök

1 st finstrimlad purjolök

1 gul och en röd paprika (strimlade)
4-5 msk tomatpure
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
ev en burk svamp i bitar
salt o peppar

Gör så här:

skär kasslern i tunna strimlor,fräs i smör tillsammans med curry, vitlök, purjo och paprikorna tills grönsakerna mjuknat, Tillsätt tomatpure och vispgrädde och låt allt koka ihop. rör i creme fraiche. smaka av med salt,peppar och ev lite mer curry, rör ihop och låt allt bli genomvarmt..

jag hade jasminris och sallad till.

 



Mumma var detta!!!



Nu ska jag snart sätta mig och titta på BONDE SÖKER FRU det har blivit lite av mitt favvoprogram..jag har ju fortfarande en av mina favoritbonde där inne men vad han heter??? Hmmm...tjaaa, det har jag ingen aning om så sååå himmla insatt är jag förstås inte!
Mmm..nu börjar resan närma sig med stormsteg, ska bara jobba EN dag till!! *WOOOhOOO!!* imorgon är jag ledig och jag har MASSOR att göra! ska ut o handla, försöka mig på att packa lite, ja helt enkelt förbereda så mycket som möjligt så att man bara kan komma hem på Fredag efter jobb och bara koppla av efter jobb.

jaja...nu får ni ha en fortsatt fin kväll för det ska jag ha! 

kramis!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0