hönan ska ut imorgon!

Äntligen är det Tisdag kväll och jag kan sova ut imorgon! men inte för länge för imorgon har jag mycket att fixa med, ska ut och handla julklappar, handla mat, hem till mamma o Nisse för att byta julklappar med stefan/Lill och Peter så tiden kommer gå snabbt som bara den! men det är bara bra för sen är det helt plötsligt JULAFTON! längtar faktist för det ska bli så mysigt och skönt att bara sitta med sina nära och kära och äta gott och bara ta det lugnt!
klä ut sig till Tomte *hihi* njaaaa....man behöver nog inte göra det detta året för ändå ingen tror på tomten i denna familjen *L* men för skoj skull sååå!!!
Hittade faktist en tomteluva här hemma idag och den ska jag ha på mig på jobbet på Julafton hade jag tänkt :) kan väl vara fint för de gammla som ev sitter helt själv. (TOMTEN KOMMER LIXOM PÅ BESÖK) !!

HUR FIRAR DU DIN JUL?


Här hemma börjar vi alltid med lite glögg, pepparkakor,nötter och russin framför kalli anka. fastän man sett kalle under ALLA ÅR så är det ändå då man lixom fattar att julen har börjat på allvar! HELA SVENSKA FOLKET FRAMFÖR KALLE TYP!!! ;)
efter kalle brukar vi hjälpas åt att duka fram sill,ägg, bröd,julmust och öl. Därefter brukar vi ta en liten paus, kanske spelar vi presentleken efter det?
men efter att man smält sillen så dukar vi fram köttbullar,skinka,prinskorv,rödkål,brunkål,rotmos,köttkorv m.m...m.m Mmmmm..sen är man ju PROPPMÄTT och det är då tomten brukar dyka upp medan en annan är och handlar kvällsposten? *hihi* JA SÅ VAR DET JU FÖRR I ALLA FALL!!
En av oss får äran att dela ut klapparna och jag brukar vara noga med att vi ska öppna en julklapp i sänder var och en, så att alla kan se vad man har fått och från vem istället för att var och en bara sliter sina klappar i stycken och sen kommer folk o frågar....vem fick du det utav? Hmmm....ja då har man ju glömt det!

Gröten?? Hmmm...tjaaa...den brukar faktist ingen av oss orka äta,fastän det är så JÄTTEGOTT!!  men man är ju bara så proppmätt efter all mat så gröt och janssons brukar vi faktist äta dagen efter och då är det precis lika gott!
Och om jag känner denna familjen rätt, så kommer vi äta julmat Tors, fre, lör och sen när söndagen kommer så kommer vi alla SUKTA efter nåt annorlunda och eftersom man då oftast inte har planerat nåt så blir det pizza, bara för att typ bryta av julen?!!!

Ja men nu ser jag mest fram emot att få handla julklappar imorgon...****HÖNAN SKA UT BLAND ALLA ANDRA HÖNOR**** För visst springer väl alla omkring som yra höns i en tuppgård just nu? fasar lite men ser ändå fram emot det eftersom det är så kul att köpa julklappar till familjen.  (en speciell känsla) man vill lixom göra alla sina kära GLADA OCH LYCKLIGA på självaste julaftonen, SEN FINNS DET JU GRÄNSER SÅKLART!! ;)
JAJA...nu väntar jag hem Dede när som och då ska hon få ta felle på en runda.
Smulan har fortfarande knappt satt tassarna utanför dörren och jag tycker nästan lite synd om henne, jag har försökt kasta ut henne i snön men hon springer bara SNABBT in igen, och då vill hon bara kela för hela slanten!

nä nu säger jag haj o goodbaj för ikväll!

kramis

Kommentarer
Postat av: Before29

Firar med nära och kära =) mysigt!



Så rätt så. Ankan är virrig. Men som sagt all PR suger hon allt åt sig med bravuuuur.

Jag som utbildar mig till PR-konsult kanske borde skrika high five och dansa en sväng men njeee hon har helt fel bana. Finns grymt många fina människor ute i vida världen!

2009-12-22 @ 22:31:56
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: Jayne

Ja du...även om firandet skiftar så är julen alltid julen. Detta året ska vi fira hemma hos oss... först kommer svärföräldrarna och vi äter.. sen kommer syster yster med man och det blir efterrätt..här struntar vi i gröt detta året.

SEN Julklappar och vi gör som ni..en sak i taget.

Kalle Anka.. JAAAAAAAAA Det blir liksom viktigare och viktigare tycker jag,.

ha det gott... massor att stå i ja.. jag med

2009-12-23 @ 08:55:37
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0