magkänslan spelar mig ett spratt?

ojj, vad jag börjar känna mig dålig..hela magen snurrar känns det som, mår illa och vill kräkas, tror inte det beror på middagen idag utan mina nerver för flyget börjar göra sig påmind!! Iskall om händerna men ändå konstigt varm i kroppen , ja oxå då magen som är i total kollaps! Usch...varför utsätta sig för sån här press egentligen? Nu är det inte bara flyget som gör mig orolig utan nu är det även bussresan till Hotellet som ligger uppe i berget...Ohh...jag som inte ens gillar att åka bil på plan mark, ska helt plötsligt upp med buss i bergen..bara den tanken får mig att nästan vilja kräka så illa mår jag just nu!
Tänk om det är halt på vägarna på Lördag och planet styr ur led innan det ens har kommit upp i luften? Tänk om bussen gör en kraftig giring och hamnar utanför ett stup på väg till hotellet?  ojojoj...vad jag lider utav att tänka alla dessa negativa tankar men vad gör man för att låta bli?
jaja...ska försöka tänka positivt! snart e man ju nere i värmen WOOOHOOO!!

Dagens middag blev detta!!

laxfile i balsam o honungssås 4 pers

4 laxfileer

1/2 dl balsamvinäger

1/2 dl honung

salt

peppar

 



lägg fileerna i en form, salta o peppra, blanda balsamvinäger och flytande honung och häll över laxen, sätt in i ugn i 175 grader i ca en halvtimme.

under tiden

finhacka en röd paprika och en gul lök och stek mjuka i en stekpanna

 




Idag valde jag att inte använda vanligt ris utan jag såg en annan sorts ris idag när jag var och handlade så jag blev nyfiken på hur det skulle smaka med kornris.


kokte det enligt förpackningen och när det hade kokat klart så vände jag ner paprika och lökblandningen för att ev få lite mer smak.

 

Jag valde att ha lite kokt brysselkål till...*L* SMÖRADE sådana *mums*

 

 

maten när allt är klart och som sagt innan..smaken är som baken, jag gillade inte laxen men älskade kornrisblandningen, medan Denise sa tvärtom hon älskade laxen men gillade inte risblandningen?? hmm...ja där ser man vad smaklökar kan vara olika.

 


ja det var kul att testa på detta och riset ska jag fixa fler gånger, däremot honungen??? hmmm...nej tack!


Nu ska jag nog snart gå o lägga mig, mår verkligen kymigt i min mage. hoppas att det bara är resfeber så jag inte håller på att få maginfluensa?


GONATT O SOV GOTT!!


Kommentarer
Postat av: Jayne

Hej svejs

Hoppas magen är iordning igen. DET blir bra!!!!! Tänk inte fööör mycket nu, utan följ bara med. NJUT av ledighet, sol och varma bad..tänk på det heeeela tiden, INGET annat. ;)

Men att åka i berg är inte heller min melodi.Åkte i alperna en gång för länge sedan....isch isch.. alla andra körde ju som dårar... och där kom vi.. så tittade man ner...HJÄLP...

Vi ses snart igen

2009-12-04 @ 19:21:29
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: annette

tack Jayne! för att du är just DU! L

och jaaaa...det hoppas jag väl att vi gör,såvida inte planet störtar eller bussen far ut över ett stup? hihi WOOOOW vad positiv jag är!! ;)

2009-12-04 @ 23:51:52
URL: http://loppingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0