Fiskgryta

Fiskgryta som är väldigt smarrig 4-6 pers



Dettta recept har jag haft liggandes hemma en bra tid nu utan att det har blivit av att jag testat det nån gång, men idag gjorde jag då slag i saken och det var bara Såååå GOTT!
Glömde förvisso en ganska viktig ingrediens i detta recept och det var dill, men jag hade persilja hemma så det fick bli det istället och det smakade bra ändå, men kan nog tycka att med dillsmaken hade det bara varit såååå DJÄDRA GOTT! så det ska jag ha hemma nästa gång jag gör denna goda fiskgrytan :)


400 gram torskfile
1 gul paprika
1 stor lök
1 stor purjolök
2 knippen dill
1 citron
salt
vitpeppar
4 dl creme fraice
3 dl vatten
2 1/2 dl vispgrädde
4 fiskbuljongtärningar


hacka purjolök, paprika och gul lök
värm upp en stekgryta med lite smör/margarin
fräs grönsakerna tills löken är glansig
spä på med vatten och grädde och lägg i fisk-tärningarna
låt puttra en stund
Hacka dillen grovt och dela citronen på hälften
ena halvan skär man i tunna skivor
häll i creme fraice och citronskivorna
krydda med salt, peppar och spad från den andra halva citronen och rör i dillen
skär fisken i mindre bitar och lägg i dom när ca 5-10 min är kvar.



klar att serveras
jag hade kokt potatis och sallad som var över från igår men jag kan tänka mig att det nog hade vart gott med rårivna morötter.
Så japp nästa gång blir det med dill och morötter ***MUMS***

Känner mig fortfarande inte så bra men klarade av att smaka lite i alla fall, är ju som sagt ganska täppt i näsan.
Nu ska jag slänga mig på soffelocket och bara kolla lite på Tv.
Ha en underbar Måndagkväll.
Imorgon sägs det att dom har lovat -10 grader Brrr...tänk på att stänga dörrar o fönster ordentligt!!

kram


Kommentarer
Postat av: Jayne

gokväll i stugan. Några -10 grader kan det inte ha varit... eller? Jag har varit ute en sväng och solen sken härligt.

Här blir det idag hamburgerbuffe... jag har börjat tömma frysen..som snart ska frostas av igen. Ja man får ju passa på när det är kallt...

Krya på dej

2009-12-29 @ 16:43:11
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0