Kryddstark falukorvsgryta

Godmorgon alla söta
Idag känner jag mig liiite bättre men är snuvig och hostig ännu men jag har heller aldrig sovit så mycket i hela mitt liv som de senaste dagarna, så om inte annat så är man ju ganska UTVILAD *hehe*
Tänkte dela med mig utav den goda korvgrytan jag gjorde igår för den var verkligen *MUMMA*

KRYDDSTARK KORVGRYTA 4-6 PERS

800 gram falukorv
1 röd lök
1 gul lök
1 vitlöksklyfta (pressad)
1 burk creme fraice (paprika chili)
2 dl vispgrädde
1 burk tacosås valfri styrka ( jag hade medium)
1 msk fransk senap ( dijon)
1 påse Mozzarela 


skär korven i strimlor, hacka rödlök och den vita löken
lägg allt åt sidan och blanda ingredienserna till såsen, pressa ner en vitlök i såsen
smörj en ugnsform med lite margarin och varva sen korv och lök
Häll till sist över såsblandningen
sätt in i ugnen ca 30 min 200 grader
ta ut den efter  den tiden och lägg på mozzarelaskivor sen in i ugnen ca 10 min igen, tills osten smält.

servera med Ris o sallad
JÄTTEGOTT



korven är delad, lökarna är hackade och såsen är klar



såsen hälles över korv och lökblandning



klar för ugnen



Nu är den klar



smaklig spis

(KAN VERKLIGEN REKOMENDERAS )


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hallå! Vad kul att du gillar min blogg!! =) Det här receptet måste jag testa, låter riktigt gott, tror det blir redan till veckan!

2010-01-02 @ 12:18:50
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0