vitt eller grönt på julaftonen?

Ojj, vad trött jag är idag, har ju gått mycket ute i detta snövädret hela dagen och det känns minsann när man kommer in i värmen, kinderna glöder av hetta typ nu efter att de har tinat upp. Känns nästan som om man har lite feber men jag vet att det beror på kylan man gått i idag! :)
Dagen har annars varit bra, jag fick t om ringt en vikarie som ska jobba för mig den 25/12 ..tjoohoo..känns så otroligt skönt att slippa behöva jobba dagen efter julafton, då vill man ju bara vara hemma och mysa, äta lite rester, titta på bra program på tv och helt enkelt bara vara inne och ta det lugnt och gå och småmysa!  Ja jag är faktist glad att jag ringde och frågade henne *L*

Jag undrar när det ska sluta snöa, tycker lite synd om katten här hemma nu, hon har inte varit ute på två hela dagar och hon måste ju nästan bli lite rastlös tycker man, men än har hon inte klagat, däremot fick jag städa kattlådan idag hmmm...första gången på typ ett halvår eller nåt? jaja, nu vet hon ju hur den fungerar *hihi* trodde nästan att hon hade glömt bort sin låda men nej då, hon har gjort både stort och litet i den dessa två dagarna :)  och nu när det har kommit såååå mycket snö så tycker jag att det lika bra kan stanna kvar hela veckan, ja i alla fall över julaftonen, eller vad tycker ni?

Vill ni ha en vit eller grön jul?

Kommentarer
Postat av: Jayne

mmmm... Vår herr Elvis sprang ut idag... men när jag skulle hämta tidningen en stund efter så kom han in igen. Lite för höööög snö tror jag. Sessa tittade bara ut men backade, inget för honom.

Snö ja.. har det nu kommit kan det lika bra ligga kvar över julen, tycker jag!!! SLASK är inget kul hellre snö då!

Ha det bra idag

2009-12-20 @ 10:44:56
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Petra

Hatar detta. -sitter i Malmö och kan inte köra hem till huset pga att vår väg hem inte är plogad. Har ringt grannen som är insnöad, de kommer inte ut på vägen. Hmm snö kan vara fint men inte när man ska köra bil. hoppas du får en bra dag ska lägga mig o vila en stund är jätteförkyld.

2009-12-20 @ 13:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0