jag höll på att dö

Det första jag såg på smulan imorsse var en fästing som gick och kröp på henne, jag fryser i hela kroppen när jag ser dom äckelpäckel djuren,,,dom e så FRUKTANSVÄRT äckliga!  och till ingen NYTTA alls som vissa andra djur kan vara, spindlar är ju oxå skitäckliga men dom har ju i alla fall en funktion här i vårt system.
Dom där jäkla fästingarna är bara så fula och till stort besvär!
För två år den fick jag borrelia pga en sån jäkel, den hade satt sig fast vid käken typ, men det såg ju inte jag så jag trodde det var en finne ( jaaaa....man kan få en o annan finne även i min ålder ) *hihi* så jag började ju klämma och trycka på den allt vad jag kunde, men inte sjutton hjälpte det. ( det var en seg finne ) tänkte jag.

Sen en dag var det en arbetskollega som såg att det stack ut ett ben......Ihhhhhhhhhhhh....gissa om jag höll på att DÖ?
ett svart tunnt ben som sticker ut uppe i ansiktet på en!!
Hon konstaterade att det var en fästing,så vi kontaktade sjuksköterskan på jobb och bestämmde tid med henne,kommer inte ihåg nu men det skulle väl ta en två timmar innan hon kunde komma och det ska jag be att få tala om,,,,det var dom längsta två timmarna i hela mitt liv!
jag kunde inte ens titta mig i spegeln, kände bara obehag av hela situationen.
Hon kom och tog ut fanskapet i alla fall, men efter någon dag så fick jag en rodnad ( rund ring stor som en femkrona ) på stället där fästingen hade suttit, så det var ju bara till att ringa VC o få penicillin.

Så var försiktiga när ni är ute i skog o mark o kolla er varje kväll, och gör inte som mig! klämma o trycka på det som om det var en finne!  (dom kan tydligen sätta sig överallt )

Nu ska jag ut med doggen o smulan.


                                                                              visst e dom bara för räliga!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0