ett måste

Tjingeling alla folk!!


***me very happy just now***

HELGEN ÄR JU AVSLUTAD!!!! *Glad som en stooooor ärta!*

Det har varit en jobbig och tuff helg att jobba men med lite trixande hit och dit så har det ändå funkat ganska bra :)
Det är ALLTID  lite jobbigt på semestern när många av de ordinarie har semester och det är många vikarier som jobbar.
Många av vikarierna har ju inte insulin eller waran deligering och då måste man pussla och ha sig för att det ska bli så lika som möjligt.
Tjejen jag och kollegan jobbade med igår hade varken insulin eller waran och det var oxå FÖRSTA helgen hon jobbade överhuvudtaget, det var synd om henne igår trots att vi verkligen försökte underlätta för henne så mycket som möjligt, men hon hant inte ens in för att äta lunch...och det hade strulat till sig ganska mycket för henne.

IDAG däremot har det funkat MYCKET bättre, och tjejen var såklart lättad över det och även jag och kollegan eftersom det drabbar ALLA om någon kommer sent in.
 
Man MÅSTE bara komma ihåg att man själv har varit helt ny en gång i tiden, och att man då ville bli behandlad med respekt och förståelse.
Inte alla som tänker på det TYVÄRR!!
men jag tror att tjejen verkligen kände sig väl mött eftersom kollegan och jag verkligen försökte hjälpa henne så mycket som möjligt!

Men nu är jag superglad att helgen är över *hihi* nu är det ju två helger ledigt innan det är dags att jobba helg igen *S*

Idag blir det Lisette och christoffer som fixar lite käk här hemma, skönt att slippa det när man kommer hem från jobb och är trött!

Men nu ska jag ta och gå ut och sätta mig en stund i trädgården ,,,medan dom fixar och donar i köket.

*HEJ SVEJS KINES*
*va det du som fes*


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej

Vilken kul blogg du har! Har hittat den via Jaynes blogg. Själv har jag ingen men jag hoppas att vi kanske ses en dag snart, skulle vara kul att prata minnen och annat som hänt. Hoppas du får en trevlig kväll!

2009-07-19 @ 19:48:46
Postat av: Jayne

ah..Piddra har hittat hit... va kul!!!

Kul atts e dig fotografera dig så här glatt... har ett foto på dej där du håller en tidning för ansiktet.... ha ha ha ha...

Usch.. ja.. vi har alla varit nya på våra jobb... hemskt... helt ny och totalt oerfaren.. man vill så väl... men ja.....

Hoppas maten smakade BRA!!!!

Ha det gott..

2009-07-19 @ 20:27:11
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0