gomorron alla sömntutor..

för här sitter då en som är vaken och som har vart vaken nu i snart två timmar *hehe* fasiken så sur man kan bli på sånt! att man inte kan sova mer menar jag, men det är jag i ett nötskal! *L*
Igår var jag jätteduktig, jag städade hela huset från topp till tå, det kan verkligen behövas ibland... men jaaaa,,,BARA IBLAND :)
Idag ska jag nog sola för det ser ut att bli ett underbart väder, sen i eftermiddag kommer min kära lilla mamma och min styfar på besök så får väl springa upp och handla en kaka eller nåt.
Min dotter Lisette har lovat mig att föra in lite foto från min mobil till datan, det skulle hon ha gjort nu hela veckan men sen har det alltid kommit annat i vägen så vi får hoppas att det blir av idag, jag har själv aldrig gjort det så då kan det ju vara lite svårt och sen är jag inte så där jättetekniskt lagd *hihi* men *försöka duger*

Förresten...igår gjorde jag något väldigt smarrigt till middag,passade perfekt en fredag!!  Vill ni att jag ska dela med mig av receptet??



OK DET KOMMER HÄR....



För 4 pers

500 gram färs (jag hade blandfärs)
6 plattor smördeg
1 gul lök
1 stor gul paprika
1 burk creme fraice
1 grönsaksbuljongtärning
300 gram förvällda kantareller
3-4 krm svartpeppar grovmalen
2-3 krm chilipulver
2-3 krm paprikapulver (stark)
2 vitlöksklyftor
1 ägg uppvispat



BESKRIVNING



sätt ugnen på 225 grader
fräs lök,paprika,kantareller och kött
krydda och pressa i vitlöken
slå i creme fraiche och lägg i buljongtärningen
rör om och smaka av
ibland kan det behövas lite mer chili
kavla 2 av smördegsplattorna så att det passar formens botten
3 plattor ska användas som lock och den sista för att dekorera med
pensla locket försiktigt med det uppvispade ägget
grädda i ugnen ca 30 minuter

servera med Grönsallad



bild tagen från www.matklubben.se

SUPERGOTT!!!
Rekomenderas starkt!

Kommentarer
Postat av: pyretpepsi

Åh, det såg väldigt gott ut. Nu har jag ju tummen mitt i handen när det kommer till matlagning. Jag får fjäska med min mamma verkar det som, haha. Ha en fortsatt trevlig dag!

2009-06-27 @ 09:00:39
URL: http://pyretpepsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0