baconlindat

Mmm..nu är man mätt och belåten och middagen idag var verkligen jättegod måste jag säga och det kommer jag att laga många gånger till.

BACONINLINDAD KYCKLINGFILE MED BALSAMSÅS 4-5 PERS

1 kg kycklingfile
2 pak bacon
salt
peppar
oregano

Jag skärde mina fileer på mitten så att de blev lite mindre, salta och peppra fileerna och krydda ganska mycket med oregano, vira en eller två baconskivor kring varje file.
Bryn i en stekpanna så att de får lite färg, lägg sedan över fileerna i en ugnsform.







Gör såsen

4 dl vispgrädde

4 msk balsamicovinäger

3 msk koncentrerad kycklingfond

3 pressade vitlöksklyftor

Blanda allt och häll sedan över kycklingfileerna, ställ in i ugnen i mitten 200 g i ca 30 minuter

 

GÖR UNDER TIDEN BÖNSALLADEN

600 gram harico vertes (frysta)

1 strimlad röd lök

200 gram marinerade tomater (en burk) skäres i bitar.

 

Bryn bönerna i olivolja på ganska hög värme i ca 5 min..rör om så de inte bränns fast

häll i tomater och lök och bryn ca 5-10 min tills det är klart..salta och peppra.

 


bönor tsm med rödlök och marinerade tomater + salt o peppar


Lätt att laga och jättegott och väl värt att prova!


MATEN ÄR KLAR ATT AVNJUTAS!!








En tallrik till Lisette när hon kommer hem!

receptet har jag hittat hos http://ensidamedmat








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0