FARS DAG...både på gott och ont!

Jaa..idag har det då varit fars dag...en dag för alla pappor i hela sverige att glädjas över, det är lixom den dagen då *far*....*pappa*....*farsan*....*gubben* , ja vad man nu än kan kalla sin kära pappa för?
Det är dagen då de ser hur mycket dom egentligen betyder för sina barn!!! Och jag tror det är MYCKET olika det där med att fira sin pappa på fars dag, på både gott och ont!

När man som jag jobbar med äldre människor så hör man ju lite och man kan få MÅNGA...MÅNGA tankar i sitt huvud...SOM IDAG T..EX...

Kom först upp till en man som bor ihopa med sin fru,de väntade hem sina söner hela dagen!! KOM DE???? NEEEJ...MEN EN AV FYRA SÖNER HADE RINGT OCH ÖNSKAT HONOM EN GOD FARS DAG,han pratade lite med anette (min kollega) och mig och han menade på att han INTE köpte det där med att INTE HA TID ATT KOMMA HEM OCH HÄLSA PÅ JUST PÅ SÅDANA SPECIELLA DAGAR! jag höll med honom till viss del, för visst kan man väl unna sin pappa en timme eller två på just FARS DAG??
i ALLA fall så tycker jag att man ska kunna RINGA!, och det var det jag hade i tanken, AV FYRA SÖNER ÄR DET BARA EN SOM RINGDE??? jag måste erkänna att jag blev ledsen för hans skull. han hade faktist tårarna ända upp i ögona medan han pratade om detta.


En annan historia idag var att vi var hos en annan man som bor ihopa med sin sambo, han har nyss fyllt 70...han berättade igår att hans dotter fyllde 50 år dagen efter honom, vi sa...OJJJ....MEN DÅ BLIR DET VÄL ETT STORT DUBBELKALAS???   Han i sin tur tittade lite sorgligt på oss och sa....NÄ, JAG TROR INTE DET, HON HAR LIXOM ALDRIG BRYTT SIG och hon hörde inte av sig nu när jag fyllde 70!!.......Hmmm....tårarna långt upp i ögona även där!
Mmmmm...det är faaaan inte lätt att MÖTA alla dessa olyckliga mäniskor,eller inte lätt att hantera alla dessa känslor som kommer upp från var och en man går till! man kan bara tycka och känna *innombords*

Vi inom vården MÅSTE HELT ENKELT kunna tyda människa in och människa ut! vi spelar teater hela långa dagarna, eftersom vi måste byta personlighet så ofta som vi gör, man måste helt enkelt kunna *LÄSA* av de olika mäniskorna man kommer in till, en människa gillar att skojja och vara allert på alla plan, den andra människan man kommer hem till är kanske fruktansvärt inbunden? Hmm...hur lätt är det att tyda allt detta?
Jo detta klarar i alla fall jag ganska bra utan att skryta men jag har alltid varit en människoskännare..Just därför idag blev jag så illa berörd av dessa två gammla pappor som hela tiden tänkte på att *KANSKE MIN SON/DOTTER HÖR AV SIG FÖR ATT FIRA MIG PÅ FARS DAG?*


Jaa..livet är inte lätt alla gånger, men för mig har dagen varit bra, har inte tänkt så mycket mer på det där med fars dag, merrän när jag sett mina två gulliga gubbar då.

jaja..kom hem o skulle fira Danny men det visade sig att Jeppe, Lisette o Christoffer firat honom innan jag kom hem och de hade köpt en fin morgonrock till honom som han tydligen hade blivit jätteglad för.

Från Denise hade jag köpt två chockladkakor och en snus *L*

och det var meningen att jag skulle bjuda på lite kaffe o gott när jag kom hem men då hade alla stuckit.

 

 



detta jag skulle bjussa på ju!


jaja..
JAG har fått ringa till båda mina pappor...frank i sölvesborg och Nisse på Sallerupsvägen, har dåligt samvete att jag inte kommer med en blomma eller nåt men samtidigt tycker jag att ett telesamtal kan betyda en hel del oxå?

Alla säger.....*jag har bara en mamma o en pappa*...visst,,,jag har oxå bara *en* mamma och *en* pappa, men samtidigt känner jag mig trygg eftersom jag egentligen har TVÅ av varje...finns lixom en trygghet i allt!...menar om det händer min PAPPA något så har jag ju INGRID där!!! Händer det MAMMA nåt så har jag Nisse där! eller oxå vice verca!!
Idag ringde jag i alla fall båda mina pappor...Frank+ Nisse..OCH BÄTTRE PAPPOR KAN MAN INTE FÅ NÅGONSTANS I HELA SVERIGE!


♥PÖSSKI PÅ ER PAPPA o NISSE!♥


Kommentarer
Postat av: mamma

så fina tankar du har nettan jag blev riktigt rörd när jag läste vad du skrivit kan tyvärr inte skriva med stora boxtäver då jag har skena på hö hand puss o kram från din äkta mamma ler

2009-11-09 @ 11:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0