Kakka??

kakan blev söt!!! ALLDELES för söt för min smak, men jovisst kan det nog vara gott på kalas när man är så där söt och sockersugen *L* KUL att prova på ett recept som lyckas.



200 gram smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
2 msk bakpulver

blanda alla ingredienser till en smidig deg, ställ in i kylskåp i ca en halvtimme.

Ta ut degen och rulla små bollar till varje form,, tryck i en marabou bit i var o en kula.(som på bilden)
In i ugn 200 grader i ca 10 min.

Ut från ugn efter 20 min o på snabbt som attan med noblesse...så att noblessen smälter.


 

Ojjj..så gott!! Tyckte familjemedlemarna...SJÄLV tyckte jag kakan var FÖÖÖÖR SÖT!! men men...en kaka är alltid en kaka ju...kunde vara *KAKKA* oxå??? hihi...VET DU VAD DET BETYDER?


Kommentarer
Postat av: Lisette

riktigt got var det med maten idag mamma. Så sjukt gott! måste du göra mer :)



men vart är kakorna. dom såg jag inte!!!! :(

2009-11-11 @ 02:28:34
URL: http://www.lindhekepp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0