planer inför julklappsköpen.

Har nyss kollat på Ullaredsprogramet *och Ojjj..vad folk kan handla mycket, inte klokt!!! shoppaholic vill jag kalla det *L*  men man blir allt sugen på att åka dit snart bara för att handla, kanske lite julklappar? Mmmm...det tycker jag hade varit en bra ide..ska ta ett snack med Danny här hemma om den saken, eller kanske Jeppe?

Idag är jag nöjd med dagen, var på utvecklingssamtal med Denise och hennes mentor idag och även Lisette var med eftersom det har kommit fram mycket de senaste veckorna, bl.a då att Denise inte trivs i sin grupp på engelskan och bild...alla hennes kompisar är i den andra mentorsgruppen och hon har ofta känt sig ensam på lektionerna..så till slut har det då blivit att hon helt enkelt struntade i att gå på de lektionerna, hon ångrar sig jättemycket men hon mådde verkligen inte bra, så nu kom vi överens med hennes mentor att hon från och med ska få byta grupp så att hon kommer tillsammans med sina kompisar igen.
Det kändes verkligen som en stor klump försvann från min mage, och jag märkte på Denise att även hon kände sig lättad! Nu har hon ju en del att ta igen i sin engelska eftersom hon har missat en del där men med peppar och stöttning så ska hon fixa det!!  Både Lisette och jag kommer att stötta henne till hundra 100% och även tjata på henne om läxorna.
Är glad för Denises skull idag och ja, hon själv är nog allra gladast!!


( bilden har inget med dagen att göra) MEN GLAD E HON JU!!


Idag blev det även en kanongod middag, nästan en lite festlig rätt som jag helt klart ska göra fler gånger.

lax med purjolökssås 4 pers

4 st laxfileer
1 st purjolök
2 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
salt
citronpeppar


skölj och hacka purjolöken och lägg den i en ugnsform
salta laxfileerna och lägg dom ovanpå purjolöken i formen
blanda ihopa creme fraiche och grädde
salta och peppra ganska rejält med citronpeppar
häll över lax och purjolök
in i ugn 200 gr i ca 20-30 min

servera med ris o sallad



Trodde inte det skulle vara så gott som det verkligen var

 


mummsi...mummsi!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0