temavecka istället för praovecka!

Go morron bloggen!
Sitter här just nu och dricker en kopp, ehh..eller hmm ett glas med kaffe och funderar vad jag ska göra till middag idag? Är sjukt sugen på kålpudding så jag tror att det får bli det idag!
Denise har nyss gått till skolan, hon börjar sent hela veckan eftersom de har Temavecka och idag skulle de in till Malmö och gå på museum.
Temaveckan har de nu eftersom de har dragit in det där med praovecka,lite synd tycker jag för jag tycker att praon var bra eftersom de lär sig ta ansvar till en arbetsplats, komma i tid, träffa andra vuxna,ja helt enkelt för att känna på hur det är ute i arbetslivet!

Själv kommer jag ihåg när jag praoade, men jag kommer inte ihåg om det var på Ambrosia eller om det var på Hollandia kondotori som jag var, vet i alla fall att jag var jätteglad över att ha fått changsen att jobba på ett konditori som var min dröm när jag växte upp..*hihi* MEN ja jag fick ju inte stå ute i butiken och sälja utan jag fick typ stå inne i bageriet under hela praotiden och stå och göra plåtarna rena,ett slitgöra vill jag lova, där blev jag jättebesviken men jag stod i alla fall ut hela veckan. Jag blev dock inte avskräckt för efter gymnasietiden fick jag ändå jobb på ja Malmborgs där jag hamnade ute i bagarboden,och där jobbade jag i många år.

SÅ JA MIN DRÖM GICK JU I UPPFYLLELSE!!


Nu ska jag ta och fixa lite i hemmet här

 



har fått för mig att det är godare att dricka kaffe i glas!


Kommentarer
Postat av: Jayne

Prao ja... Jag var på förskola både i åttan och nian.. och där är jag kvar än.. hi hi hi hi

Äldste sonen var en vecka hos syster yster och en vecka hos maken. Detta ska även yngste sonen göra.

Skolan skulle dra in på PRAON men alla blev upprörda så de tog tillbaka den. Ja, de har två veckor i åttan..inget i nian.

Vad ska du baka... dumlekakor????

Vaccin..ja du.. Mina söner har valt bort den... jag vet inte vad jag ska göra... elle rhur jag ska göra.. om jag ska ta eller inte..tycker det är svårt...

Kram

2009-11-10 @ 18:11:07
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0