Tonfisklåda med potatis o lök

Shiiit vad min data är seg och trött här idag, kanske den börjar bli lite förkyld? Hmm...ja man kan ju faktist undra för det var längesen den var så slö och trött!! Det har varit så kallt ute idag så nu är det nog snart dags att börja med mössa och vantar, Ja vantar i alla fall!! Idag skulle jag egentligen hem o gratta Nisse men så fyller ju pööjken år idag så vi bestämda idag på morgonen att vi skulle köra hem till honom efter jobbet, men så blev det ändrat till Onsdag och då tänkte jag ju som så att då tar jag och kör hem till mamma o Nisse imorgon när jag är ledig men då visade det sig att dom ska bort. Så får ta det en annan dag i veckan.
Idag har jag gjort en jättegod ny middag...Tonfisklåda. Lätt att göra var det oxå och som sagt jag gillar när det är lätta och goda middagar på vardagarna. Då vill man typ inte stå i köket i flera timmar.

Här kommer receptet för den som är intresserad

Tonfisklåda 4-5 pers


12 kokta kalla potatisar

2 burkar Tonfisk (jag använde abbas)

salt

peppar

1 liten gul lök

1/2-1 paket dill

3 påsar hollandaisås

2 dl riven ost

gör så här:

sätt ugnen på 200 grader, smöra en ugnsform och skiva potatisen och lägg hälften i botten på formen
hacka löken och strö över potatisen..smula över tonfisken,klipp dill över röran
salta och peppra
gör såsen enligt paketets anvisning och häll hälften av såsen över gratängröran, sen ytterligare potatis och sen resten av såsen.
sist ost
sätt in i ugnen i ca 25 min




klart

servera med lite färska grönsaker!




***MUMMA***







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0