en mus i huset!

Gomorron Bloggen!!
Vaknade så tidigt idag trots att jag hade kunnat sova mycket längre...det är väl bara så typiskt!! men skönt att slippa ge sig iväg i alla fall så jag behövde ju inte stessa på morgonen som man annars ofta får göra.
Jag väckte Denise (sista dagen idag o sen är det ju skollov) Ohhh...jag vill oxå ha LOV!! ja egentligen hade man det bra när man gick i skolan med alla dessa olika lov, men det tyckte man ju inte då,för då önskade man bara att få börja jobba!! Ja livet är konstigt ibland *hihi* Idag efter att jag hade varit ute med Felix så kom jag in och såg att smulan låg på golvet under bordet, såg att där låg nånting bredvid henne..Hmmm...kollade lite närmare och AHHHhhhhhhhh.....EN MUS!!!!! ***SHIT..SHIT...SHIT*** jag kan bara inte med att ta tag i sådant när hon kommer in med djur på det viset..Iofs så var den ju redan död men det kvittar!! jag är så blödig..så vad gjorde jag? Jo jag gick upp och väckte Lisette så hon fick helt enkelt asa sig upp och gå ner och få ut musen!  TUR ATT HON VAR HEMMA!!! annars vet jag inte vad jag hade gjort?? åkt hemifrån o stannat borta hela dagen kanske?
stackars Lisette!!! men hon blev inte arg i alla fall utan gick ju o lade sig igen och somnade om.  Jag måste nog försöka bli lite modigare att ta tag i sådana händelser för en vacker dag så kommer ju Lisette flytta och vem ska jag då be om hjälp? Denise är nog mer som mig...hon tycker oxå att det är lite läskigt!!
Det sägs ju att katter kommer in med djuren som de fångat för att visa sin uppskattning till oss människor men Öhhhh......måste de visa uppskattning på ett sådant vis?? :) för mig räcker det att hon kommer och stryker sig mot benen. Men hur ska man kunna förklara det för en katt?? Hmmm....går nog inte nä!



dom e ju så söta!!!

Kommentarer
Postat av: Jayne

Isch ja... Vi har säkert gjort fel men... I början kom Elvis en dag hem med en stor död DUVA.. ner i källaren där vi var och såg så stolt ut. men vi skällde på honom...

Sen hade han en dag en fågel i trädgården och jag skällde igen på honom. Numera gömmer han sina byten mycket noga så vi inte ser dem...

Säkert fel men.. ja... jag vill INTE ha in dem..nepp...

Tur du har Lizette.

2009-10-23 @ 13:41:40
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0