jag säger bara....

MMMMMMMMM....Dock var det liiiite starkt men jag var så osäker på den där sambal oleken så jag tog aningen för mycket, men nu vet jag ju det till nästa gång eller hur, ja för man lär ju av sina misstag!

men gott som hundan var det ändå!!

Här är receptet på en PERFEKT FREDAGSRÄTT


Ingredienser:

500 gram köttfärs (jag använde blandfärs)
1 lök
1 tsk salt
3 msk tomatpure
1/2 tsk sambal olek (jag använde 1-2 tsk,därav det starka :) )
1 tsk oregano (använde nog mer)
smör
2 dl riven ost..(jag la ostskivor över)
1 färdig rulle smördeg
1 ägg
timjan


gör så här:

skala och hacka löken, stek lök och färst i lite smör i en stekpanna.

blanda i salt,sambal olek,tomatpure,oregano i köttfärsröran

Låt röran kallna

rulla ut den färdiga smördegen på en plåt

fördela färsen på smördegen och täck med ostskivor eller riven ost

rulla ihop degen och se till så det är tätt.

pensla med ägg och strö på lite timjan

in i ugn 200 g i 25-30 min tills rullen fått fin färg.



här brynes lök,färs,sambal olek,salt och oregano


köttfärsröran inlindad i smördeg, timjan på toppen




färdiggräddad och klar att serveras



Mmmm....VERKLIGEN GOTT!!
EN PERFEKT FREDAGSRÄTT!!

**MUMMA**


Kommentarer
Postat av: Malou

Ser gott utt detta ska jag prova

2009-10-17 @ 09:13:50
URL: http://hacker.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0