FREDAG.

Godmorgon
Sitter här nu och dricker en kopp kaffe, Denise har nyss gått till skolan och det är tyst och skönt i hela huset..jag verkligen njuter av tystnaden ibland.
Vädret idag är inget bra,muligt och regn och påminner mer om höst än vår, kan undra om det kommer att bli sånt där varannandags väder denna sommaren oxå? för förra året så kan jag minnas att ena dagen var det fint för att sen nästa dag vara trist och oftast så kom inte det fina fram förrän under eftermiddagen eller sen förmiddag.
Idag har jag bestämt mig för att städa, alla rummen har nåt rörigt över sig..kan inte sätta fingret på vad men nåt känns det som, kanske man bara behöver ändra om lite?

Igår fixade jag till chiliconcarnen som jag hade på min Meny och det var verkligen gott men nästa gång ska jag nog ha lite ris till..kändes lite konstigt att bara sitta och äta chili con carne med bröd.

RECEPTET: 4 PERS

400 gram färs (blandfärs) hade jag

1-2 hackade lökar (2)

1-2 krossade vitlöksklyftor (2)

1 burk krossade tomater

2 burkar vita bönor i tomatsås

salt

vitpeppar

cayanne

chilikrydda

 

Bryn färsen tillsammans med lökarna

krydda

häll i tomatkrosset och vitabönorna och låt puttra i 30-45 minuter

smaka ev av med mer kryddor

 

jättelätt och jättegott, men som sagt jag saknade riset.


Nu ska jag ta och fixa mig lite frukost här så att man orkar med dagen.

tjing så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0