min fridag

Vaknade för en stund sen av att det var ovanligt ljust i rummet och jag fick genast en känsla av att jag hade försovit mig, men ack nä...jag är ju LEDIG :))  och det bästa av allt, solen skiner från en klarblå himmel ..härligt,härligt!!
Nu håller jag på att ropa och ropa på Denise att det är dags att stiga upp men hon är väldigt svårväckt idag eller inte bara idag, utan varje dag!
Idag ska jag ta mig en tur till Ikea och köpa rullgardiner till vissa fönster här hemma, oxå ska jag ev köpa väggfärg till storarummet...jag kom med ett förslag till Danny igår om att jag kunde ju börja måla väggarna där inne, sen kan han lägga nytt golv precis när han själv vill! MEEEEN näää det ville inte han, han tror inte det blir bra om jag målar men som jag sa till honom...-du får ju ge mig en changs.  det kan väl inte vara så svårt att måla ett par väggar?  skulle det nu bli katastrof så är det ju bara till att måla om det igen, man vad kan bli katastrof egentligen???

jaja...när jag väl har bestämt mig så kommer det bli som jag vill ändå, så han har ändå inget att säga till om där ;)

 

Idag ska jag även till apoteket och köpa fästingmedel till Felix och Smulan för nu har de äckelpäckeldjuren börjat visa sig igen, jag upptäckte en ganska stor en på smulan igår, så nu är det dags att börja med medel. Jag verkligen hatar de där fästingarna, även jag blev ju drabbad en gång utav en sån som hade satt sig fast på min ena käke...och eftersom jag trodde det var en finne (innebrännare) så gick jag och tryckte på den, sen var det en kollega på jobb som såg att där stack ut ett ben och vi konstaterade att det var en fästing, sköterskan fick ta ut den och några dagar senare fick jag en rund röd ring stor som en femkrona på stället där fästingen suttit..Borrelia..!!  Fick genast ringa VC för att få antibiotika.
Jag tror att det utvecklade sig till Borrelia eftersom jag gick och klämde så mycket på den till en början, innan jag ens visste att det var en fästing! 
Egentligen kan de vara ganska svåra att upptäcka på sig själv eftersom de kan sitta precis var som helst så man skulle kollat varandra varje kväll innan man går och lägger sig!

Nu ska jag fortsätta tjata på Denise här för nu MÅSTE hon upp!


Kommentarer
Postat av: Jayne

ha ha ha ha ha ha KÄNNER igen mig!!!!

Både i att kalla , kalla, kalla..på morgnarna! Och det där med att måla.. men precis som dej så är jag envis. Har ingen annan gjort det innan så får man väl ta saken i egna händer då......

LYCKA till

2010-04-14 @ 07:50:27
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0