mor fyller 65..

Idag 8/8-2010

Ujjj..tänk 65 år!!! Hur gammal e man inte då? :) men i mina ögon e hon ändå min unga mamma som hon har varit ALLTID!! har alltid varit stolt över min mamma över att hon kan behålla ungheten i sig och då ska vi inte förkasta barnsligheten, för hon om någon kan få världens 90 åring att dansa på bordet typ.
Hon har alltid haft barnasinnet i behåll och jovisst, många gånger har man väl kanske skämts över henne men innerst där inne så älskar man ju henne som den mor/mamma/morssa hon är!!  Vi satt just och pratade om det idag på kalaset om det där vad man kallar sin mamma? Mmmm...som jag redan sagt så kallar jag ju min mamma just för *mamma* ,,,däremot min kusin Anna-Lena tyckte att det lät lite barnsligt när man själv är vuxen så hon kallar då Ulla och Hugo för morsan och farsan!  Jag däremot tycker att det låter lite sådär hårt och tufft på nåt vis? sen är det samma med dom som kallar sin mamma o pappa för *mor o far* HUR GAMMALMODIGT LÅTER INTE DET??? men allt beror ju på hur man är uppfostrad?
Jag vet att mamma kallade mormor och morfar för *mor och far* även min pappa sa *mor och far* så egentligen kan jag undra varför just min mamma o pappa ville att vi skulle säga *mamma och pappa*
För mig kommer det i alla fall ALLTID vara mamma oavsett om hon blir 100 och jag 80 :)

Ja nu är min mamma pensionär, och jag får hoppas jag får uppleva MÅNGA,,,MÅNGA,,MÅNGA år till med henne,,för de åren jag haft med *min mamma* hitintills är både på gott och ont men såklart för det mesta *GOTT* 
Idag när jag kom hem så var jag bara tvungen att hitta fram mitt gamla album och kolla igenom lite foto och det är med ett leende man sitter och tittar.

LOVE YOU MY DEAR MOTHER!!!


Min mamma o jag!  visst e hon vacker!!!

 


min mamma idag 65 år och fortfarande vacker och full av liv!



en bild på sällskapet



min mamma, jag och stefan när vi bakar och sen när mamma var på jobb så käkade jag o stefan upp alla bullarna som hon hade lagt i frysen hihihi...vi åt dom frusna helt enkelt!!

Nisse stod som vanligt för middagen!! så mamma e ganska bortskämd när det gäller att få middag på bordet! Han är typ frugan i huset! ;)))

HA EN FORTSATT SKÖN KVÄLL KÄRA LILLA MAMMA!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0