Dan före Dan före...

.....DOPPARDAN!!!
Ojjj vad det går undan!! Igår efter jobb var jag ute en sväng..bl.a på Ikea och på Rusta på svågertorp för att kolla lite julklappisar men jag hittade inget speciellt, jo jag hittade till Jeppe..så nu har jag bara Lisette och Denise kvar att handla till så idag blir det buss upp till stan för att handla det sista.
Nu är jag faktist lite trött på att leta julklappar!! Jag blir lixom helt knäpp i huvudet av att gådär och leta och fundera om det blir bra med ev den klappen eller kanske ska man välja något annat? ...oxå letar man då vidare utan att kanske hitta något...ja då skulle man ju ha tagit det man först sprang på och tänkte köpa...JAG ÄR VELIG helt enkelt!!! Och jag gillar INTE veliga personer!!! ;)) Även Denise ska ut och handla klappar nu, Ledig från skolan och hon fick en peng att handla för, man kommer ju själv ihåg hur viktigt det där var, att få handla sina EGNA julklappar till var och en i familjen, det var alltid så spännande att få gå ut och kolla i affärer med en rejäl slant i börsen som man lixom bestämde över alldeles själv, och få lov att ta de där egna besluten att handla vad man ville till var och en.
Imorgon blir det ut att handla julmat, även om jag handlat en del innan så har jag ändå det viktigaste kvar att handla.....Skinkan, prinskorvar, julkorv och rotmos!! dom 4 sakerna är ett ABSOLUT MÅSTE på mitt julbord!

Idag gäller det att ta på sig ordentligt...här hemma just nu är det - 17,4 ute!!! och då är det KALLT vill jag lova!!!annars ser det ut att bli en fin dag att gå i stan på...solen ser ut att komma fram och det är ju helt vindstilla och det kommer säkert *knastra* så där härligt skönt under fötterna när man travar på!! :)
Nu ska jag få i mig lite frukost och sen en ducsh...sen är det .....

HELLO TOWN, HERE I COME!!


Kommentarer
Postat av: Jayne

Hoppas du hittar vad du söker.. För mig var det gasnska lätt med barnen. de önskade sig mobiler..så ja.. fick bli det. Sen jeans..ok köpt.. sen några tröjor och ja...så var budgeten överskriden..kanske kanske..ngt litet imorgon mer till dem..hi hi hi

Köpta ngt extra skal till mibilerna, så de kan se skillnad på dem lättare.



Presentkort är väl alltid kul...kläder är ju viktigt för dem, säkert med för tjejerna.



Jag har fått mina söner att handla julklapp till maken..men nu tjatar jag på dem.. JAG då..ska inte JAG få... vet inte när de ska ge sig iväg och fixa men hoppas ju...



Betyg..usch..jag hatar betyg, har så många dåöiga minnen från dem..både mina egna och äldste sonens... även om han "lyckats" bra i slutänden så...



men ynsgte sonen kan så mycket och har lätt för sig.. lite småslarvig och det säge rlärarna...om han bara ger lite mer så... Vilket kan få mig att undra om de sätter "lägre" betyg för att skrämma..vilket också är fel.

Men.. han fick 8 VG, 2 MVG och 7 G... BRA betyg sa jag...

Men nja sa han.. han vet ju att han kan få fler MVG och VG... dvs färre G.. men då måste han jobba lite mer... och ja..får se OM han gör det.



Skolan är vad den och lärare med... tyvärr.



Kram på dej i kylan

2010-12-22 @ 14:02:02
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0