god köttfärssås

Phuu vilken dag, seg som bara den och jag mådde lite illa ett par gånger under dagen, vaknade av att det kändes som jag behövde kräkas men det gick över igen så jag gick och la mig på soffan och där blev jag liggandes ända till klockan 13, mådde fortfarande lite kymigt men jag tog på mig och gick en promenad upp till konsum för att handla till middagen som idag har beståt av spagetti och köttfärssås, men inte min vanliga köttfärssås som jag brukar göra, utan jag ville testa på nån ny och den var riktigt god, och receptet har jag hittat inne på matklubben 



Detta behövs till 4-5 pers

600 gram blandfärs
1-2 gula lökar
3 vitlöksklyftor
10 svarta oliver utan kärna
1 stor burk champinjoner med spad
oregano
svartpeppar
basilika
1/2 dl ketchup
1/2 dl chilisås
3 dl grädde
1 dl creme fraice
sweet chilisås efter smak
1 dl rödvin ( jag hade matlagningsvin)

gör så här:

skala och hacka löken
bryn färs och lök och pressa ner vitlöken
krydda med basikika, oregano och svartpepper
häll ner svampen + spadet
slå i chilisås, ketchup, grädde och creme fraice
häll i sweet chilisås efter smak och smaka av ytterligare med vinet
dela oliverna och lägg i dom i grytan
låt allt puttra på svag värme tills pastan kokat färdigt

servera med grönsallad

Ja det var kul att prova på en annan smak på sin köttfärssås och denna var väldigt god i smaken, Denise däremot kommer säkert *rata* den eftersom där är svamp i ;)) men hon får väl pilla bort den.

Nu känner jag mig bättre mot vad jag kände innan men ska nog ändå bara ta och koppla av i min fåtölj, sätter på en film från *love film* som jag nyligen fått hem.
och jag fasar för imorgon om det ska fortsätta snöa på detta viset som det har gjort hela dagen, inte så kul att ta bussen i sånt här väder!
men fint att titta på såklart när man sitter inne i värmen :))


Kommentarer
Postat av: Jayne

Usch..hoppas du får fortsätta må bra..att jag inte smitta dej via nätet.. :)

Själv är jag på bättringsväg.. har fått i mig sen frukost och sen lite "middag" och det har fått stanna kvar.....känns BRA.

Eftersom man ska ringa innan 12 till jobb så får jag stanna hemma och ta det lugnt imorgon också..kanske lika bra det..så man är säker!!!

Ha en bra dag nu..trots buss och snö.

2010-12-02 @ 23:06:13
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0