lite lyxig köttfärssås




Ja denna goda lite lyxigare varianten till köttfärssås gjorde jag idag till middag och inspiration till den fick jag inne hos www.ensidamedmat.blogg.se
Nu hade jag ju inte allt hemma så det blev ändå lite anorlunda än hennes recept men det smakade jättegott ändå :)
Detta behövs till 4 pers

500 gram blandfärs
1/2 dl chilisås
1 gul lök
1 stor vitlöksklyfta (pressad)
1 msk kalvfond
2 dl passerade tomater
1 dl matgrädde ( jag hade vispgrädde)
1 1/2 dl mjukost med cheddarsmak eller vanlig mjukost ( jag hade mjukost med ädelsmak i)
salt
vitpeppar
italiensk salladskrydda

Gör så här;

skala och hacka löken och bryn den tillsammans med färsen i en stekpanna, pressa i vitlöken.
Häll även i de passerade tomaterna, grädde, kalvfond och osten.
smaka av med salt,vitpeppar, och italiensk salladskrydda.

Som sagt...lite annorlunda smak på köttfärsen men god och lättlagad...Hmmm...däremot en massa kalorier om man tänker på osten och grädden, men vad tusan det är ju bara mellndagar en gång om året! ;))




säkerligen ett återkommande recept men som sagt då vill jag gärna testa med cheddarost!!
Denise gillade det i alla fall och eftersom hon kan vara ganska kräsen ibland så får man ju ta det som ett plus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0