Måndag

Go eftermiddag!!
så var då denna Måndagen snart slut, den värsta dagen på typ hela veckan förutom när man e ledig en Måndag vill säga :) Min Måndag har dock varit ganska bra, fick ett glädjande besked via sms när jag var på jobb och det handlade om att Denise och Viktor blivit tillsammans igen, blev så glad för hennes skull att jag nästan fick tårar i ögonen, för så som hon grät igårkväll,den smärtan och saknaden hon upplevde igår önskar man aldrig att ens barn får gå igenom men nu har hon ju fått känna på hur det känns att verkligen sakna och ändå inte kunna göra nånting åt det. Det var jättejobbigt att se henne må på det viset och jag försökte verkligen trösta så gott det nu gick.
Erbjöd henne t om att sova inne hos mig ifall hon inte ville vara ensam, men nej hon ville vara på sitt rum och gråta ut.
Jag kommer så väl ihåg när man var ung och det tog slut med en kille som man verkligen var förälskad i...ucsh vad hemskt man mådde och man ville nästan bara försvinna från denna jord eftersom man tyckte att INGENTING i världen var värt att leva för om man inte hade sin kille vid sin sida, så jo jag kunde verkligen sätta mig in i Denises situation igårkväll.

Nu har dock Viktor ångrat sig så nu är det *dom två* igen :-) och det gör mig glad eftersom jag ser att HON är glad!

Tänk så många känslor som kan komma tillbaka till en via ens barn, man känner igen sig själv i vissa situationer och känslomässigt kan man förstå hur de känner. En ganska frustrerande känsla måste jag säga. Fast klart att det känns ännu mer hårt när man ser att sitt barn är helt upprivet efetrsom man innerst inne vet att man inte kan göra så mycket merän att ge goda råd och stöttningar.

Nu får jag hoppas att hon håller sig glad en tid framöver i alla fall.

Nu ska jag steka lite fiskpinnar och fixa till lite middag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0