fläskfile med lingon och svampsås.

Oj..oj..oj...Vilket gott recept jag hittade idag!! Helt underbart och såsen smakar bara så himla *MUMSIGT*
receptet har jag hittat inne på *camilla* sidan här på mina länkar. och Rätten är *skogsgryta*

Ingredienser:

ca 500 gram fläskfile (jag hade ca 600 gram i min)
5 dl vispgrädde eller matlagningsgrädde
4 msk lingonsylt
3-4 msk kalvfond
1 hackad gul lök
färsk timjan( eller krydda som jag hade)
salt
svartpeppar
200 gram färska champinjoner ( eller 400 gram hela champinjoner  i burk, som jag hade)

Gör så här:

skiva och ansa fläskfilen
bryn fileskivorna i lite margarin och salta o svartpeppra
hacka löken och skiva champinjonerna i 4 delar
ta upp fileen på en tallrik och lägg i svamp och lök i stekpannan och bryn tills löken är mjuk.
Häll i grädde, kalvfond och lingonsylt och smaka av med timjan
Lägg i köttet och låt det värmas upp.

servera med ris o grönsaker!




fileen brynes tillsammans med svartpeppar o salt



Här är allt blandat och köttet ligger i o gottar sig.




klart att ätas och smakar GUDOMLIGT GOTT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0