min L dag

Skönt att vara ledig, men jag vaknade ändå halv 7 och det var ju bra eftersom jag skulle väcka Denise, nu har jag nyss varit uppe och handlat till dagens middag, blir en ny spännande rätt idag :) oxå har jag suttit och betalat mina förbaskade räkningar och dom var inte NÅDIGA denna månaden...el räkning,försäkring på bilen, radiotjänst kiruna...ja typ ALLA räkningar dök upp denna månaden så man blev ju nästan fattig på en gång men hur är det dom säger?  Januari och Februari är väl dom två värsta månaderna på hela året när det gäller att vara fattig? Ja för mig är det nog så i alla fall...såååå NU har jag bestämt mig för att försöka enbart plocka mat från frysen...Hmmm...men det är ju som sagt lättare sagt än gjort som när man hittar billig mat i affärerna,som nu t ex så har de 1 kg kycklingfile för 49 kr på konsum KAN MAN LÅTA BLI ATT HANDLA DÅ??? nej inte jag!!! Jag använder desutom ganska mycket kyckling här hemma och då måste man lixom bara passa på!
Däremot kan man ju frysa in det nya man handlar och plocka fram det som redan ligger i frysen...men se sååå smart har denna kvinnan inte varit :) MEN DET SKA BLI ÄNDRING PÅ DET NU!!

Mycket snö har det minsann kommit men inte ligger jag under täcket o tycker synd om mig för det, som jag sa igår *hehe* man vill ju njuta så mycket som möjligt av att vara ledig och ta vara på dagen och eftersom jag steg upp så tidigt så känns det redan att dagen kommer bli bra och att jag kommer hinna med en hel del.

Nu ska jag ta och hänga upp en maskin tvätt och sätta på ytterligare en maskin.

hej o hå vad det ska gå!


TVÅ BILDER FRÅN IGÅR NÄR JAG VAR UTE MED FELLE FÖR ATT MÖTA UPP DENISE!



mina fotspår i den förbaskade snön



jag o felix...och ojjj vad reflexerna på min jacka blänker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0