vinterkräksjukan

Så skönt, Ännu en dag avklarad på jobb där det graserar vinterkräksjuka just nu, den ena efter den andra har blivit smittad och även bland personalen, men allra värst har det ändå varit bland vårdtagarna, som behöver vår hjälp destu mer när de får den här smittan!
Vissa dagar har man bara tyckt att man har luktat ##ursäkta uttrycket##  bajs och kräk, när man har kommit hem, och igår när jag fick ett larm om en kvinna som hade gjort ner sig totalt så började jag klökas när jag var där uppe och hjälpte henne, jag försökte såklart undvika att hon skulle se det men jag tror nog ändå hon märkte att jag klöktes, det känns lite jobbigt på det viset eftersom de flesta tycks tro att bara för att man är vårdpersonal så ska man tåla allting? Men vi är ju bara människor vi oxå och vi kan oxå vara känsliga för vissa dofter som i detta fallet T ex....Jag hoppas verkligen att det börjar bli tillbakagång på vinterkräksjukan men man vet aldrig, än har jag inte själv blivit smittad i alla fall trots att jag varit hos ganska många drabbade!
Nu ska jag bara jobba imorgon oxå sen är jag ledig på Fredag och förhoppningsvis är då alla friska till helgen när man ska på det igen :) Hmmm...eller oxå blir det tvärtom? ÅTERSTÅR ATT SE!!!

Igår var vi och vaccinerade smulan, hon gillade inte alls att åka bil och sitta instängd i sin resväska, jag riktigt kände hur hon darrade av rädsla men hon gjorde inte så mycket väsen av sig. Det gjorde hon heller inte idag när jag kom hem och letade efter henne o kallade på henne men till slut hittade Denise henne

HÄR UPPE




Uppe på hatthyllan!!!! Hmmm....katten är tossig!!

nä nu dags att förbereda lite mat här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0