lax i ugn

Tänkte dela med mig av laxreceptet som jag gjorde till middag igår
smakade underbart och det var väldigt enkelt att tillaga så det kommer jag absolut att göra fler gånger.

4 pers

4 st portionsbitar laxfile fryst eller tinad
salt
citronpeppar
3 dl vispgrädde
2 msk majonäs
i knippe dill


GÖR SÅ HÄR


Lägg laxbitarna i en smord ugnssäker form, krydda med salt och citronpeppar
baka laxen i 225 grader varm ugn i 12 minuter
blanda grädden med majonäs och klippt dill
häll blandningen över laxen och sätt in ytterligare 10-15 minuter tills det börjar puttra

servera med t ex pressad potatis ( jag hade Tagillitelle och grönsallad och det var smaskens det oxå )




Receptet har jag tagit på matklubben och Lisette som tagit fotot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0