Trelleborg

Igårmorse ringde min kära lilla mamma och frågade om jag ville följa med ner till deras kolloni i Trelleborg och eftersom jag inte bestämt något annat så ja varför inte, det var dock inte något strålande väder men ändå ganska skönt med lite svalt och skuggigt :) De hämtade upp mig här i Oxie och sen körde vi iväg.
Mamma satte på kaffe på en gång när vi kom dit så vi satte oss och fikade med kaffe och ett gott bröd som Nisse själv hade bakat, ska be honom om receptet på det brödet!


 

Efter det gick jag och kollade lite i trädgården och givetvis så tog jag en del foton :))

ett minniatyrhus som de hade på sin tomt (väldigt sött)

 


sådana här gula buskar hade de gott om


En hallonbuske, så sfter frukosten skulle mamma och jag börja plocka hallon och vinbär.

lilla chichi var oxå med såklart





Här har vi den lilla stugan :)


min lilla mamma



Jag plockade alla Hallonen



Och mamma plockade alla svarta vinbären som Nisse sen ska göra gele på och dom har lovat mig en burk så det ser jag fram emot :)


På eftermiddagen plockade Nisse fram grillen och började grilla lite goda marienerade  kotletter



så ja vi stannade även och åt middag, Timmarna gick ganska fort där nere och när jag sen kom hem så kändes det nästan som om jag hade varit på sjön,,,helt varm om kinderna och sådär härligt trött, Måste vara luften där i trelleborg, för vi satt ju ute hela dagen och det blåste rätt rejält ett tag och Trelleborg har ju havet nära så japp..luften är helt klart annorlunda.
Det var en trevlig dag i alla fall så tack mamma o Nisse :))

Idag kommer Jeppe hit och stannar över, han ska ut med båten imorgon så nu ska jag förbereda middagen här hemma.


Kommentarer
Postat av: M.E

Brodet ser jadrans gott ut! Var vanlig och dela med dig receptet. ;)

2010-07-25 @ 17:45:25
Postat av: Mamma

God morgon Nettan. Vi tyckte det var roligt att du följde med. Jag var jätte tröt även i Söndags men var tvungen att fixa vinbär o hallon. Ja nu får Nisse sköta resten av skörden. Om du känner för att följa med fler gånger så bara plinga. Jag kan inte hålla reda på dina fri dagar. Kram Mamma Nisse hälsar

2010-07-26 @ 07:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0