Ångest!!??

Ja det kan man väl ha?? för nu har jag lixom bara 4 veckor och 6 dagar kvar på min semester ;)) Första semesterdagen är snart slut och sen kommer det bara säga *POFF* så e man tillbaka på ruta ett igen!
Meeeen näää...riktigt så illa är det inte att jag har ångest redan *L*
Dagen idag har varit lugn och skön i alla fall, har mest gått här hemma och gjort allt som jag skulle ha gjort igår när jag bara låg på sofflocket! :)

Nu har vi nyss ätit middag som blev kebabgryta, lite sådär lagom gott och väldigt lättlagat så det var en perfekt Måndagsmiddag!

Receptet har jag hittat inne på www.matklubben.se

kebabgryta 4-5 pers

 

Detta behövs:

 

400 gram kebabsplitt

2 gula lökar (jag hade en röd o en gul)

2 krossade vitlöksklyftor

2-3 dl grädde

1 dl vatten

1 burk krossade tomater

1 stor burk champinjoner eller 200 gram färska

1 buljongtärning

1 msk kebabkrydda (jag hade i ganska mycket)

olja

salt

 

Börja med att hacka lökarna och krossa vitlöken och bryn lökarna i en stekgryta

bryn kebabflarnen i en stekpanna och lägg sen åt sidan, bryn därefter champinjonerna efter att du delat dom i mindre bitar

Häll i krossade tomater, kryddor, grädde och buljongtärning bland lökarna och låt det sjuda upp.

Tillsätt sen kebabflarnen och svampen och spä ev med lite vatten och ev mer grädde till lagom tjocklek

smaka av och tillsätt ev mer kebabkrydda.

Låt puttra medan riset kokas.




Och yes..som jag sa..en helt klart godkänd gryta och väldigt lättlagad så detta kommer jag helt klart att göra fler gånger!
Imorgon ska jag nog ta mig en tur till Ikea känns det som, inte för att jag vet vad jag vill ha men man hittar alltid nånting när man går där och kollar.

Nu ska jag sätta mig och kolla lite tv och hålla kväll!

Hoppas ni har en bra Måndagkväll!

pösski!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0