lax till middag

Så var klockan 20 över 6 o vi har nyss käkat middag, och idag blev det lax och det var smarrigt gott! Jag har gjort denna varianten innan fast då på torsk, men det smakade gott med lax oxå.


RECEPT KOMMER HÄR: 4 PERS

LAX I KRÄFTOSTSÅS

4 Laxfileskivor

4 dl matlagningsgrädde

300-400 gram kräftmjukost

salt, peppar och ev lite dill

 

Lägg laxfileerna i en smord ugnsform och salta o peppra på bägge sidorna, blanda ihopa grädden med kräftosten,lite salt o peppar och ev dillen...häll såsen över laxen.

grädda i 200 grader i ca 20-25 min.

servera med kokta grönsaker/sallad   ris/ potatis

 

en rätt som jag varmt kan rekomendera och lätt att tillaga.

 

blev t.om över lite så jag kommer ta med mig till jobb imorgon, såvida jag inte glömmer det i kylen imorgonbitti :) det brukar jag nämligen göra.
Nu ska jag snart sätta mig o kolla *halv 8 hos mej* det är mitt favoritprogram just nu, men först får jag väl ta och sätta in disken. Och hinna ta en ducsh gör jag säkert oxå :)

HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAGKVÄLL!

pysski!


Kommentarer
Postat av: Minischulman - tävling pågår.

fan vad göött sdet ser ut

2010-03-23 @ 00:54:53
URL: http://minischulman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0