mus i hus!!



japp det var precis vad det var imorsse, hörde bara Dannys röst 20 i 6 imorse
*Annette du måste komma upp nu, här e en stor fet mus i köket*  Jag tyckte T om att han lät lite smått skräckslagen *hehe*
jaja...jag asade mig ur sängen och gick sakta men säkert ner för trappen, var ju typ LIVRÄDD att jag ev skulle trampa på en mus, men då såg jag Danny ligga på knä och att han började dra ut kläder från Denises garderob!
*DEN STACK IN HÄR SA HAN* ok..men efter lite rotande där bland kläderna så flyttade han till slut på smulans kisselåda och där bakom gömde sig den stackars musen...JAG höll mig såklart kvar på trappan, livrädd för typ all slags otäcka djur!! Trots att jag tycker dom e söta...men jag får lixom en känsla i hela kroppen som säger åt mig att ***HERREGUD ANNETTE...STANNA DÄR DU E!! ANNARS HOPPAR DEN UPP O BITER DIG I ANSIKTET***
till slut sprang den ut i lilla hallen o både smulan o felix o danny var efter den OHHH...STACKARS MUS SÄGER JAG BARA!!!! den måste ha varit helt skräckslagen!!
Danny öppnade ytterdörren i förhoppning att den skulle springa ut, den var åtminstone helt försvunnen för han letade en bra stund där ute...så JAPP...KLAPPAT O KLART **NU E DEN UTE** sa Danny! och så stack han iväg till jobbet!! Hmmm....dörren till hallen var stängd fall i fall och eftersom där e ett fönster i dörren så kunde jag ju gå o kolla mellan varven så att den verkligen var ute.
Rätt vad det var så såg jag musen igen och då satt den på skohyllan som jag köpt, såååå söt!!! Jag ringde Danny o han ville att jag skulle ta ut hela skohyllan men jag vågade helt enkelt inte! så jag övertalade honom att han skulle köra hem på sin middagsrast för att få ut den, så japp det gjorde han och nu e den ute :)

Inte nog med det!!! när jag sen körde till jobb så såg jag i ögonvrån att något rörde på sig mellan taket på bilen och framfönstret...kikade upp o vad ser jag!!!!!
GHAAAAAAAAAA....EN SPINDEL!!!
höll nästan på att köra av vägen men sen skärpte jag till mig, det var ju trots allt en ganska liten spindel men i första ögonblicket såg den ju helt enorm ut, och jag var ju lixom inte beredd på att se en spindel där efter att nyligen ha haft med en mus att göra!

jaja...jag tackar gudarna för att det verkligen inte var en större spindel, då vet jag inte hur det hade slutat!!

Inte bra att vara så rädd o feg för smådjur som jag e!

FÖRUTOM MUSEN OCH SPINDELN så har väl dagen varit ganska bra förutom att jag haft huvudvärk mer eller mindre hela dagen och inte nog med det..vid halvtvå skickade Denise ett sms och sa att det är föräldramöte idag
Ohhhhhhhhhh.....IBLAND ORKAR MAN BARA INTE!!!
Har inte fått besked på det överhuvudtaget, eller joo..det har jag nog, jag kommer ihåg att hon gav mig en lapp en dag när jag var helt okoncentrerad i hjärnan,den lappen la jag sen på en plats där jag inte vet vart jag lagt den så jaa...hade ingen aning om nåt möte idag alls. Så nu sitter jag alltså här och funderar på om jag ska dit eller inte? Har egentligen ingen lust alls eftersom huvet värker o jag känner mig helt varm om kinderna, men vi får se? det är en hel timme till!

Är det fler än jag som känner av det där med *vårtrötthet*?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0