VÅR I LUFTEN!

Jaha då var snart söndagen slut Phuuu...så snabbt det går när man e ledig!! var ju typ igår det var Fredag eller??? Hmmm...nä tydligen inte :))
Jaja, idag har vi blivit klara med hela köket och imorgon e det bara listorna som ska upp, SEN ÄNTLIGEN kan jag bona om med mina mattor, gardiner, lampor o annat smått som jag varit o köpt på Ikea. ska bli såååå kul att se hela helhetsintrycket när allt ligger på sin plats!
Nu har jag nyss lagat och käkat middag, det var gått men jag lyckades få i liiiiiite för mycket vitlök, trots att jag gjorde precis som receptet sa att jag skulle göra? men kanske var mina klyftor aningen stora? jaja, gott var det trots allt!

Middagen idag bestod av fläskytterfile 4 pers

ingredienser:

700 gram fläskytterfile
1 lök
3 vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
5 tsk dragon (jag hade mer )
salt
svartpeppar
3 tsk kalvfond ( jag hade nog lite extra)

Gör så här:

rensa fileen, och skär den i skivor...bryn på stekjärnet och krydda med salt,peppar o dragon
lägg över den stekta fileen i en ugnsform.
skala o hacka löken och även vitlöken
bryn i en stekpanna tills löken mjuknar och blir glansig
blanda grädde, cremefraiche,kalvfond och kryddor...smaka av.
häll såsblandningen över köttet och sätt in i ugn 175 grader i ca 20-30 min.

servera med ris/potatisklyftor och en fräcsh grönsallad.


köttet brynes och under tiden gör man såsen

 



när allt e klart så häller man såsen över köttet i en ugnsfast form


In i ugn ca 20-30 minuter i 175 graders värme


servera med ris eller som jag klyftpotatis, nog lika gott vilket som!





Detta var gott men som sagt en ANINGEN för mycket vitlök blev det! så Felix får INGA rester idag :) han tål absolut inte vitlök.
Nu e jag SJUKT SUGEN PÅ GLASS!! ska be Denise gå o handla lite glass snart!

Idag har det varit ett Riktigt skönt väder och t.om smulan satt och njöt när hon var ute....hon märker väl att det börjar bli vår hon oxå!





Imorgon e jag ledig o jag ska ha hem min bil, ska ringa brossan nu o bestämma med honom oxå ska jag då ha upp gardinerna som jag handlat på ikea, men först måste jag försöka lägga upp dom eftersom de är för långa, men NU ska jag ta mig ett varmt härligt bad o bara koppla av.

HA EN FORTSATT BRA SÖNDAGKVÄLL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0