ett gott recept på Lax

krämig vitlökslax 4 port




sååå jättegott och laxen den smälte i munnen
receptet har jag återigen hittat inne hos www.matplatsen.org
en rätt som passar vardag som till fest!


4 bitar laxfile
3 dl vispgrädde
1 pkt cantadou ost vitlök/örter
1/2 kg räkor
citronpeppar
salt
ev lite svartpeppar

Att servera till:

jag hade ris och grönsallad till och det var superduper!! ;)))

GÖR SÅ HÄR:

lägg laxfileskivorna i en lättsmord ugnssäker form
salta och peppra
Vispa ihop såsen på grädde och ost och krydda med salt och citronpeppar
häll såsen över fileen och sätt in i ugn 200 grader i ca 20-30 minuter

skala under tiden räkorna ( ja jag valde att skala själv eftersom jag hört att inlagda räkor inte är gott att servera till varm mat?)
och koka riset

när laxen är klar så dekorera fint med räkorna

servera genast med ris och sallad

SÅÅÅÅ GOTT!!


Mina räkor som blev skalade och jag är dessutom VÄLDIGT noga med att få bort den där bajssträngen i mitten som ofta räkor har :)



så här lite räkor blir det på ett halvt kilo!!




klar att serveras!!




ÄT OCH NJUUUUUT!!!


Kommentarer
Postat av: jayne

Ser gott ut.. här blir det lax idag. Lax, potatis, grönsaker, dill, lime i ugnen... Står där just nu..så snart är det matdags här hemma..

2010-05-09 @ 15:44:06
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Clara20Lester

I chose that online essay writing services, as the essay writers produce brilliant <a href="http://gogetessays.com/index.php?mode=free&category=Business">custom business essays</a>.

2012-07-17 @ 17:38:06
URL: http://www.gogetessays.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0