fläskpannkaka

Gjorde en fläskpannkaka idag när jag kom hem från jobbet, lätt, enkelt och gott och så här gör jag min.
en braspanna...4-6 personer

3 paket bacon
6 dl vetemjöl
salt
12 dl mjölk
6 ägg


Börja med att klippa baconet i småbitar och bryn det i ett stekjärn



blanda mjöl och salt i en stor skål
vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet
( jag använder elvisp )
blanda i resten av mjölken sakta medan du vispar,
knäck ner äggen och vispa tills alla ägg är upplösta

smöra en braspanna med lite margarin
lägg i baconet i braspannan och fördela det jämt.
slå över smeten

GRädda sen i 225 grader i ca 30-40 minuter

servera med lingonsylt!


Det brynta baconet ligger i en lättsmord braspanna


smeten har hällts över baconet


klar att serveras



fläskpannkaka som man fick i skolan typ. *MUMMA*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0