gutten aften!!

Är så enormt seg hela tiden så jag tror nästan att jag dör!! Men ikväll känns det skönt att veta att man kan sova imorgonbitti, bara lyssna på när klockan ringer halv fem och sen bara dra täcket över huvudet igen och somna om! Mmmm...ME LIKE!!
Däremot tror jag inte att jag kommer att ha RO i kroppen en längre tid, för jag har MASSOR att förbereda inför Lördag när Denise fyller år, och japp...inte bara hon som fyller år för Lisette fyller ju oxå år så MÅSTE fixa present till henne imorgon.....vi har ju lixom som tradition här hemma att sjunga på morgonen och öppna paket så det är klart att jag måste ha fixat paket till henne tills på Torsdag morgon!! :)
Meeeeen.....har inte en susning om vad jag ska köpa till henne???? svår ålder det där när man blir 22 och hon samtidigt tjänar sina egna pengar!! ( hon köper ju typ allt själv som hon vill ha )
Jaja....hittar väl alltid något till henne!!?? har ju liiiiiiite på känn vad hon kan tänkas bli glad för! :)

Idag fixade jag en JÄTTESUPERDUPER GOD MIDDAG som helt enkelt var värd varenda kalori ;) för nog var där kalorier i denna rätt, men samtidigt äter man inte så mycket av det eftersom det är ganska mäktigt!!
Denise bara ÄLSKADE denna middagen och japp även jag!  ;))

LAX I GOD SÅS 4-5 PERS

Detta behövs:

4 bitar laxfile
1 purjolök
4 dl grädde
5 dl creme fraiche
1 fiskbuljongtärning
hummerfond (efter smak)
salt
peppar
2 knippen dill



GÖR SÅ HÄR:

Hacka purjolöken och stek den i lite margarin i en gryta
Tillsätt grädde, creme fraiche, fond, buljongtärning...smaka av och tillsätt ev lite salt och peppar
(fonden + buljongen gör att det blir ganska salt, så salta först efter att du smakat av )
dela laxfilebitarna i lagom stora tärningar och lägg i dom i grytan, låt sjuda ett par min och tillsätt klippt dill.

SErvera med kokt potatis och sallad/grönsaker

SUPERSMARRIGT VAR DETTA!! och passar jättebra som bjudrätt! Kommer helt klart att tillaga detta fler gånger i alla fall :)

Nu kallar JOHN BLUND på mig så jag säger gonatt och på återseende!!


Kommentarer
Postat av: simone

vad gott :d

2010-11-24 @ 12:45:31
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0