kennel host




Känns fruktansvärt skönt att veta det är FRedagkväll och Ledig hela helgen, kan inte bli bättre!!
skulle ha målat när jag kom hem från jobb men idag tror jag att jag tar paus ifrån det.
ska snart fixa till pizza här istället som Lisette har varit uppe och handlat ingredienser till :)
Hon och D ska bada i tunnan sen Brrrrr....fattar inte att de pallar!! det är ju svinkallt!
Idag har Felix vart inne hos farbror DR och han har tydligen fått en släng utav kennelhosta!!
Ska tydligen gå över av sig själv inom 1-2 veckor, men vi får ändå kolla honom eftersom det kan gå till lunginflamation, låter väldigt otäckt när han hostar i alla fall, som om han har satt något i halsen som inte kommer upp. eller egentligen kan man likna det vid kikhosta hos små barn, hostar tills han rent av kräks...så alla mattor får man ta bort. Och man får absolut inte stressa honom och inte får han lov att hälsa på andra hundar eftersom det är väldigt smittosamt! Synd om honom är det i alla fall, men sen är det ju inte bra att ömka honom hela tiden heller, då blir han kanske bara jobbig på ett annat vis.
Imorgon har jag massor att göra, upp halv 8 och börja tvätta, ska måla trappan så mycket som möjligt, ska till Ikea och köpa hylla och lite annat till Köket, ska få D att sätta upp alla saker som jag handlat innan men som inte3 har kommit på plats ännu. Så japp...dagen den kommer bara att RUSA IVÄG! och sen
VIPS SÅ ÄR DET SÖNDAG då jag även då har lite inplanerat.
Nu ska jag dock ta och börja med pizzan här hemma.

have a nice friday

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0