god fläskpankaka

Ja jag lovade ju att dela med mig av den goda fläskpankakan som jag gjorde igår och här kommer receptet och det räcker till 4 personer


4 ägg
8 dl mjölk
3 paket bacon
4 dl vetemjöl
salt
vitpeppar
tre små morötter
1 gul lök
en burk svamp ( hade jag även i) men det kan man vara utan


gör så här:

strimla baconet och hacka löken och låt det brynas tillsammans med lite smör i en stekpanna
krydda ev med lite vitpeppar
riv morötterna ( ska bli ca 3 dl )
knäck äggen i en skål och vispa lätt
rör ner hälften av mjölken och hela mjölmänden och vispa se till en slät smet
Rör sedan i resten av mjölken och blanda ner morötterna
smörj en ugnsform och lägg i bacon och lökblandningen
häll sen över morotsblandningen
grädda i ugn 225 grader i ca 25-30 minuter
servera med lingonsylt och nån god grönsallad




klar att avnjutas!! ;)




Väldigt god, men svampen som jag hade i kan man vara utan om man inte gillar svamp!




detta blev jag inspirerad av att laga efter att varit inne på www.ensidamedmat och hittade receptet där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0