en kändis i byn ;))

Gissa vem som har varit på besök i Oxie idag?
Jo Alexander som medverkar i *kniven mot strupen*


Inte för att jag såg honom, men Denise såg att det pågick någonting uppe vid bykrogen när hon var och handlade till mig, hon gick då för att kolla varför det var sådan uppståndelse? och mycket riktigt...där pågick det inspelning av *kniven mot strupen* och hon såg Alexander klart och tydligt :))
Lite kul kan jag tycka...i lilla Oxie och på våran lilla bykrog här uppe på centrum :)
Jag bara MÅSTE se det när det visas på Tv:n för det är ju alltid extra kul när man känner till platsen och där har vi ju varit och ätit massor av gånger??? hehe..kanske har man då ätit en massa skräp bara?? det återstår att se!!

Nåja, idag har jag tvättat och fixat god middag, riktig husmanskost och faktist första gången jag fixade detta :) blev riktigt lyckat för att vara första gången, men kanske kan man inte misslyckas med detta?
Det blev inget mindre än stekt falukorv med blomkålsstuvning och Mmmm...så gott!!



så här gjorde jag min stuvning

1 blomkålshuvud ca 1 kilo

dela huvudet i buketter och koka upp i ca 5-10 minuter
låt rinna av och spara 3 dl av spadet
låt blomkålen svalna

smält ca 50 gram smör och vispa ner 3 msk vetemjöl
späd med spadet och en halv liter mjölk...vispa...vispa...vispa
krydda med salt, vitpeppar,svartpeppar och muskotnöt

red av med maizena/vatten om stuvningen behöver bli tjockare
smaka av.
Dela buketterna i mindre bitar och blanda sen ner i stuvningen, låt allt bli varmt.

SÅÅÅÅ GOTT O SÅÅÅÅ ENKELT!! :))


Kommentarer
Postat av: jayne

OJ...vill man egentligen veta om man ätit ngt mindre bra...hi hi hi hi

Jag är lite så där till det programmet..tycker han är så gapig och jobbig..men men men Visst är det kul att få se "sin" egen lilla krog.

Vilka fina saker du köpte på Ullared!!!!

2011-04-07 @ 20:31:56
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0