jag har mördat idag :((

Visst kan man väl bli så himmla irriterad på vissa flugfän? Idag blev jag det i alla fall eftersom dom flög runt omkring mig hela hela tiden när jag höll på att betala en räkning via datan, eller tjaaa...det var inte just mig de flög omkring utan det var mer datan dom satte sig på och bara höll på att djävlas ;))
Jag försökte verkligen ända in till bristningsgränsen bara vifta dom ifrån datan....men NÄÄÄÄ...dom blev bara fler och fler...först var det ju bara en fluga och då tänkte man lixom...*ohhh så sött med en liten husfluga* .....EFTER ett par minuter dök det upp en till..och ja då började dom para sig med varandra på tangentbordet...Öhhh...*viftade bort bägge två* .......efter yterligare en stund var dom tre...två större och en mindre!!!!! MY GOOOOOOD!!! Förökar dom sig såååå snabbt tänkte jag!?  och nu började jag bli RIKTIGT RIKTIGT IRRITERAD PÅ DOM TRE! Så jag plockade fram flugsmällaren och la den i ögonvrån på dom alla tre medan de satt och studerade min räkning! ;)
Dom satt stilla i kanske 20 sekunder sen började den ena flugan para sig igen,, om det sen var med mamman eller dotter/son? det har jag ingen koll på men sen efter ytterligare 5 minuter så kom det ytterligare en fluga och ja då var dom PLÖTSLIGT 4 st!!
NÄ NU JÄKLAR!!! NU FÅR DET RÄCKA TÄNKTE JAG
Oxå bad jag en stilla bön för de fyra flugorna men framförallt för min första husfluga som jag ju tyckte om från början. Sen började kriget mellan mig och fyra små ettriga flugor PHUUUUU....vilken KAMP!!!

Men jag vann till slut hela striden och borde egentligen bli världsberömd eftersom jag var ENSAM OCH DOM VAR FYRA!!! :)

Nu är det helt plötsligt lugnt och stilla och inga flugfän som flyger omkring...känns liiiiiite sorgligt över att jag var TVUNGEN att ta deras liv i besittning men dom vilar nu tryggt och stilla ute på gräsmattan någonstans?!!
kanske har deras själ kommit till nytta i form av mat till en liten fågel eller nåt? VAD VET JAG!!?

Hoppas bara inte dom spökar för mig ikväll, denna söta lilla familj som blev till på mindre än en timme!







( här börjar jag bli RIKTIGT IRRITERAD ) och nu är det inte länge innan den 4 börjar visa sig och jag får fram min dåliga sida likt en MÖRDARE!!!

MITT VAPEN!!



Vila i frid familjen fluga!
Hoppas bara ni inte kommer tillbaka som spindlar eller nåt? Ghaaaaaaaaaa...
ska kanske plocka upp er från gräsmattan och spola ner er på dass istället? Hmmm...

Kommentarer
Postat av: jayne

:)

2011-08-10 @ 18:59:57
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0