första gymnasiedagen

Tur att jag var ledig idag så jag kunde köra Denise till skolan hennes allra första gymnasiedag, imorse var jag jätteorolig i magen och det kändes nästan som om det var jag själv som skulle börja på ett helt nytt kapitel i mitt liv..det var nästan som om nervositeten övergick även till min kropp, men givetvis var Denise jättenervös..det märkte jag på henne. Nu har jag precis kommit hem efter att ha kört henne till skolan och jag hoppas innerligt att hon kommer till en bra klass och att hon hittar någon som hon kan bli kompis med.
Det är ju mest det som oroar en som förälder..tänk om hon inte hittar sig någon vän? Tänk om hon får gå där ensam hela tiden? UCSH....hemska tanke!!
Jag hoppas i alla fall att hon sköter detta hon har framför sig nu så att hon sen kan söka in till barn o fritidsprogramet som hon ju egentligen vill.
Jag känner mig fortfarande jättenervös i magen!!! och nu väntar jag bara på ett sms som talar om att jag ska hämta henne. Ska bli så skönt att hämta upp henne och få höra att hon tycker det ska bli spännande!! men jag tror att jag är nervös över att höra  ***ucsh mamma, jag vill inte gå på den skolan och i den klassen***
För blir det den känslan för henne så är det så lätt att hon ev börjar skubba och då vet jag inte vad man ska göra.

HÅLL TUMMARNA ATT ALLT GÅR BRA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0