kokt falukorv med pepparrotssås


Ja detta hade jag till middag igår och det var bara så gott, längtade efter smaken pepparrot och kände genast för denna husmanskost, och jag har aldrig gjort pepparrotssås innan men det var enkelt och smakade just som jag kommer ihåg att det ska smaka :))

såsen gjorde jag så här:

smält margarin i en kastrull
rör ner mjöl och späd med mjölk
salta, peppra och smaka av med riven pepparrot (jag hade tub) men är nog gott med färskriven oxå.
kommer inte ihåg exakta mängder men jag provade mig fram tills den blev lagom tjock och lagom smak på såsen
så detta kommer jag absolut att göra fler gånger :))

Kommentarer
Postat av: lisette

JAG BLIR HUNGRIG, SLUTA SKRIVA OM MAAAAAAAAAT!!!! hahahah



krya på dig min lilla mamma.

2011-08-18 @ 01:03:46
URL: http://lajsette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0