tager vad man haver!

Imorse hittade jag en burk dolmio i skafferiet och där läste jag ett recept på baksidan som verkade ganska gott och enkelt att tillaga, sagt och gjort så plockade jag fram tre kycklingfileer som fick ligga framme för att tina upp och nu har vi precis käkat och jodå, det var gott och *SNABBLAGAT* så passar utmärkt en dag mitt i veckan när man inte vill stå i köket en längre tid :)


kyckling,pasta, dolmiosås och parmesanost var allt jag använde till detta och överbliven sallad sen igår
Lättare kan det inte bli!!!

Gör så här: 4-5 pers
strimla 3 kycklingfilleer i mindre bitar/tärningar
bryn dom i ett stekjärn och krydda med salt,vitpepper och persilade.
Koka pasta till 4 port

Lägg i den brynta filen i en ugnsform, pastan över och sen såsen..rör om så det blandas väl.
Toppa gratängen med riven parmesanost
in i ugn 200 grader i ca 20 minuter
*MUMS* KLART ATT ÄTA!!! ;))

Den här burken sås använde jag



och denna nya pastan som var riktigt god


Den kommer jag att testa även i spagettiform. helt klibbfri efter att man har kokat den.


Denise och jag har annars varit på Ikea idag och handlat gardiner till köket och ett par dukar till köksbordet, blev oxå lite stearinljus och ett par ljusstakar,så nu ska jag snart ta och tända upp lite ljus här hemma..för nu börjar det mörkna så smått :) men ÄNDÅ...tänk att det är ljust ute ännu klockan 17:15...så nog ser man en ljusning på att våren kommer att komma förr eller senare, Idag har det ju varit ganska härligt vädet med sol men dom där riktiga vårkänslorna vill inte infinna sig riktigt än..men det beror väl på att det trots allt är ganska kyligt fortfarande. Jag tror att när väl solen börjar värma en så kommer oxå vårkänslorna in i kroppen på en ;) 
Gardinerna blev ett par enkla vita och tunna och det blev hur tjusigt som helst.


Dukarna som ligger på bordet köpte jag oxå.



Efter att vi hade varit på Ikea så körde vi hem en runda till mamma o Nisse och drack en kopp kaffe och där hemma var även Ulla och Hugo så det var kul att träffa även dom. 
Körde sen och handla lite på coop extra och där gillar jag verkligen att handla, dom har ju precis ALLT och lätt att hitta där inne, så där ska jag nog storhandla någon gång. 

Nu ska jag som sagt ta och hålla kväll och tända upp lite goa ljus här, så ni får ha en fortsatt bra söndag.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0