Tortellini med spenat,skinka och ädelost

Gud vad gott recept jag fixade till idag och VÄLDIGT..VÄLDIGT LÄTTLAGAT! Suveränt bra en vardagkväll när man vill att det ska gå snabbt! Detta kommer jag helt klart att fixa till fler gånger och det är säkert UTMÄRKT att ta med sig som matlåda till jobbet oxå ;) och inspirationen till detta recept fick jag inne hos www.saltochpeppar :) en härlig sida med många fina recept!




4-5 pers
detta behövs:

500 gram färsk tortellini (jag hade med ostfyllning) men finns så många andra sorter att välja på.
100 gram rökt skinka
100 gram kvibille ädelost ( jag tog hela osten på 140 g)
70 gram färsk babyspenat
4 dl keldas ostsås (4 sorter)

GÖR SÅ HÄR:
koka tortellinin enligt förpackningen och lägg sen den kokta tortellinin i en smord ugnsform
skölj av spenaten och strimla skinkan
fördela spenat och strimlad skinka över tortellinin
häll över ostsåsen, och smula över osten.
ställ in i mitten av ugnen på 225 grader i ca 10 minuter

servera med någon grönsak och ev en knäckemacka

ÄT OCH NJUUUUUT!! ;))



Väl värt att provas på när man är ute efter något väldigt enkelt, men ändå väldigt gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0