sådär...

Nu har jag fixat veckans middagar på ett papper! SKÖNT!!! nu vet jag vad jag ska handla hem dag för dag, jag HATAR nämligen att inte veta innan vad man ska fixa till middag varje dag, Många gånger har man saker i frysen, men som sen blir för sent att plocka fram för *tining* när man kommer hem från jobb,,då hade man ju inte fått mat förrän sent på kvällarna och det är ju inte RIKTIGT BRA! Tycker det är så skönt att bara kladda ner på ett papper vad man behöver ha hem för just den dagen man ska laga middag.
Imorgon blir det Lax till middag och det har jag plockat fram nu ikväll *SKÖNT VA*?? :)) och det jag ska ha till har jag skrivit ner på en lapp och lagt i min plånbok så japp,,det är som sagt bara till att gå och plocka till sig det imorgon :))
Och japp, min kvinnliga innution sade mig ju att Lisette och Christoffer hade åkt till Ikea *L* det visade sig att det stämde ganska bra, jag ringde henne, och mycket riktigt visade det sig att de var där för att gå och titta på diverse saker, som Tex köksredskap..:) jag hoppas bara att de inte slösar sina pengar på onödiga saker som dom kan få med sig hemifrån, man har ju alltid extra saker av något!! som här hemma t ex...så har jag tre st osthyvlar, en massa ugnsformar,skålar,och andra div saker som man kan behöva ha i ett kök,och som en annan bara blir glad att bli av med!!
Så jag hoppas att dom inte kommer vara *fattiga och högfärdiga* men det tror jag ingen av dom är.

Här kommer min matsedel för nästa vecka

MÅNDAG:
laxgryta med franska örter,potatis och grönsaker

TISDAG:
Canneloni fyllda med spenat och skinka,grönsallad

ONSDAG:
Baconlindad köttfärslimpa med Potatis,grönsaker och gräddsås

TORSDAG:
ärtsoppa ,grov ostsmörgås

FREDAG:
färsfranska


Nu ska jag ta mig en ducsh innan det är dags för sängen!

KRAM O GONATT!


Kommentarer
Postat av: Jayne

mmm det är skönt att ha planerat maten. Jag har kommit så långt nu att jag planerar på torsdagar /fredagar, sen skriver jag en matlista smtidigt som jag tar med mig när vi handlar på lördagen.

Blir alltid smått man måste handla unde rveckan ändå, som bröd, mjök och så.. men annars finns det hemma.

Har också smått bäörjat få liiite ordning i frysen. handlar hem kött när det är billigt och skriver upp vad som finns i frysen så när jag matplanerar så kollar jag först vad vi har. Otroligt..vuxenpoäng va?

Kram på dej

Har inte så tjusig matlista som din... :)

Månd: ktöbbullar, färskpasta, grönsaker

Tisd: Färsbiffar, potatis, brun sås, lingon...

Onsdag: Pannkakor

Torsdag :hemmagjord pizza

Fredag: Baconlindad kycklingfile, wokade grönsaker, chilibearnaisås.

Lördag: Något med fläskfile

2011-01-16 @ 21:17:58
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0